Nieuwsbrief 7

dec 01

Het heerlijk avondje komt dichterbij, de schoenen zijn gezet, de spanning stijgt. Wat is het toch een leuke tijd van het jaar. Buiten is het koud, dus maken we het binnen extra gezellig. Bij u thuis gaat het waarschijnlijk net zo als hier in de school. Vol verwachting kijken we uit naar 5 december.

Vanaf volgende week gaan we ook vol verwachting uitzien naar het kerstfeest. Achter de schermen zijn de adventskaarsen alvast opgezocht en de ideeën voor de kerstvieringen krijgen steeds meer vorm. Ieder jaar is het weer bijzonder om met de kinderen toe te leven naar het geboortefeest uit de Bijbel. Volgende week zal de eerste kaars branden.

Altijd Licht

Advent dat is verwachten
Zijn Licht in duisternis
Zijn Licht in donkere nachten
Zijn Licht dat eeuwig is.

De kerstviering met groep 1 en 2 zal plaatsvinden op woensdag 20 december om 19.00 uur in de hal van de school. De groepen 3 t/m 8 houden de kerstviering in de klas op vrijdag 22 december.

Liedrooster

In de maand december leren de kinderen de volgende liederen:

groep 1 t/m 8Kerstliederen

Open Doors – flessenactie

De flessenactie voor Open Doors wordt vandaag beëindigd. Iedereen wordt hartelijk bedankt voor het meesparen. In de volgende nieuwsbrief zullen we u melden waar de opbrengst op uitgekomen is.

Hij komt, hij komt…

Dinsdag 5 december wordt een bijzondere dag! Sinterklaas en zijn pieten zijn dan van plan onze school te bezoeken. Samen met de kinderen van de peuterspeelzaal en de OBS willen we hen verwelkomen op het DirkIVplein. Alle ouders, verzorgers en andere belangstellenden zijn hierbij natuurlijk ook welkom.

Vanmorgen hebben de kinderen van groep 5 t/m 8 de surprise voor 5 december alvast op school gebracht. Wat is er hard geknutseld. Zoveel prachtige bouwwerken!

De surprises kunnen nog naar hartenlust bewonderd worden in de hal van de school. (Misschien doe je nog goede ideeën op voor volgend jaar).

We zoeken jou!

Overblijf: Nog steeds zijn we per direct op zoek naar mensen voor de dinsdag en de donderdag om te helpen bij de overblijf. Sommige overblijf vrijwilligers zijn een andere taak gaan doen binnen de school, waardoor het aantal mensen voor de overblijf nu maar beperkt is. Bent u in de gelegenheid om tussen 12.05 tot 13.10 uur toezicht te houden in de klas of op het plein? Met voldoende mensen bent u slechts eens in de drie tot zes weken aan de beurt. Uw hulp wordt zeer gewaardeerd!

Schooldamtoernoooi Molenlanden

25 kinderen uit de groepen 5, 6, 7 en 8 hebben zich aangemeld voor het schooldamtoernooi. Dat betekent, dat we met drie teams in de welpencategorie (groep 5/6) en drie teams in de pupillencategorie (groep 7/8) zijn ingeschreven. Door de goede resultaten van vorig jaar is het enthousiasme voor de damsport op school flink aangewakkerd!

De schooldamwedstrijden voor het toernooi van Molenlanden staan gepland voor januari en februari. Mogelijk (bij voldoende inschrijving) worden daarvoor nog voorronden gespeeld, maar dat is op dit moment nog niet bekend.

Aandacht voor pleegzorg

Timon zoekt pleegouders! Kunt u een warm en welkom thuis bieden?

Timon helpt kwetsbare kinderen, jongeren en hun gezinnen. We zetten ons elke dag in om hen een warm en veilig thuis te bieden. Dit doen we geïnspireerd vanuit de christelijke levensovertuiging.

Er zijn toenemende zorgen over het tekort aan pleegouders en de kinderen die daardoor in de knel komen. Veel maatschappelijke ontwikkelingen zorgen er mogelijk voor dat het aantal pleegouders terugloopt. Tegelijkertijd zorgen deze maatschappelijke ontwikkelingen er ook voor dat het aantal kinderen en jongeren dat een veilig thuis nodig heeft toeneemt. Mogen wij een beroep op u doen?

Pleegzorg kent vele vormen, zowel voltijd als deeltijd. Pleegkinderen zijn er ook van alle leeftijden. Samen kunnen we kijken welke vorm en wat voor kind of jongere in uw gezin zou passen. Pleegzorg kan gecombineerd worden met werk, het kan gecombineerd worden met kinderopvang, het kan gecombineerd worden met eigen kinderen, er bestaat pleegzorgverlof etc. Kortom, er is veel mogelijk. We kunnen u helpen om de mogelijkheden in uw gezin samen te onderzoeken.

De komende feestdagen kunnen een mooi moment zijn om uw gedachten hierover eens te laten gaan.

Bent u nieuwsgierig geworden? Dan nodigen wij u uit om naar onze informatieavond te komen. Hier vertellen wij veel over pleegzorg, maar is er ook alle ruimte om uw vragen te stellen. Neem ook gerust uw oudere kinderen, familie, buren of vrienden mee. Zij vormen uw netwerk, en kunnen u steunen in uw beslissing.

Datum: dinsdag 16 januari 2024
Plaats: Timon, Korte Parallelweg 1, Dordrecht
Tijd: 19.45 – 22.00 uur

Aanmelden kan via www.timon.nl/pleegouders/

Wilt u voorafgaand aan de informatieavond al contact opnemen over pleegzorg? Bel dan Corinne de Gelder op 06-15280349.

Data om te onthouden:

• Di 5 dec. Sinterklaasviering