Nieuwsbrief 13

mrt 22

Het einde van de 40-dagentijd komt in zicht, het is bijna Pasen! 40 dagen leven we toe naar Pasen, met als thema: ‘Kom tot leven!’. Wat is leven precies? Wanneer leef je echt: is dat wanneer je ademhaalt, of is er meer voor nodig?

In de Bijbel wordt verteld hoe Jezus de levens van mensen veranderde. Hij vertelde over goedheid en geluk, over vertrouwen en verbondenheid. Misschien kun je zeggen: als je vanuit die waarden leeft, dan leef je pas echt. En het goede nieuws is: God helpt mensen daarbij!

De kinderen hoorden in de afgelopen tijd hoe Jezus mensen op het spoor zet van het leven met God. Hoewel Jezus vertelde over liefde en rechtvaardigheid, kreeg hij zelf te maken met haat en onrecht. Het ging zover, dat Hij gedood werd aan het kruis. Maar op de derde dag, zo vertelt het Bijbelverhaal, riep God Jezus opnieuw tot leven. De steen voor het graf werd weggerold. Daarmee werd een nieuw begin gemaakt – niet allen voor Jezus, maar voor alle mensen die zoeken naar het echte leven. Dat mogen we vieren met Pasen.

We bereiden ons voor op een mooie Paasviering, die dit jaar gehouden wordt op 28 maart, in de klas.

Namens het team van CBS Samen op Weg wensen we u allemaal een gezegend Paasfeest toe!

Liedrooster

In de maand maart leren de kinderen de volgende liederen:

alle groepenPaasliederen

Juf Mariëtte

In de vorige nieuwsbrief heeft u kunnen lezen, dat Juf Mariëtte tijdelijk afwezig is door problemen met haar knie. Door middel van fysiotherapie in de komende weken hoopt ze dat de knie weer zal herstellen.

Daarnaast heeft juf Mariëtte ook onderzoeken gehad aan haar oog. Dit blijkt een complexer verhaal. Waarschijnlijk is een lange adem nodig voor herstel. Meer onderzoeken volgen nog en voorlopig moet stress en drukte vermeden worden. Een verdrietig bericht voor haar. Juf Mariëtte wil graag weer aan de slag, maar voorlopig is dat niet het advies van de artsen.

U krijgt allemaal de hartelijke groeten van juf Mariëtte. Ze wil iedereen bedanken voor de kaartjes, tekeningen en lieve wensen!

In de tussentijd is gezocht naar een stabiele oplossing voor groep 0/1. Er zijn 2 vaste gezichten gevonden die zich willen inzetten. Juf Pauline (leerkracht van groep 2) is er op maandag en juf Louise op dinsdag, donderdag en vrijdag. Juf Louise heeft al eerder ingevallen en stelt zich verderop in deze nieuwsbrief aan u voor. We zijn heel blij met deze oplossing en wensen juf Pauline, juf Louise en de kinderen van groep 0/1 een leuke en leerzame tijd met elkaar.

Juf Louise stelt zich voor

Mijn naam is Louise, ik ben 20 jaar en ik volleybal graag. Ik heb de opleiding onderwijs assistent afgerond en start in september aan een nieuwe opleiding, namelijk de Ad PEP. Ik ben inmiddels gestart in groep 0/1 van CBS Samen op Weg, op dinsdag, donderdag en vrijdag. Samen met de kinderen hoop ik er een leuke en leerzame tijd van te maken.

Typediploma

Nog meer kanjers hebben hun typecursus afgerond en het diploma behaald. Gefeliciteerd, toppers!

Techniekroute 2024

In de afgelopen week heeft groep 6/7 meegedaan aan de techniekroute. Zo konden de kinderen kennis maken met verschillende beroepen in de technische sector. Er is een bezoek gebracht aan:

In 2 groepen zijn de leerlingen op bezoek geweest bij 2 bedrijven. Daar hoorden ze een korte presentatie, kregen een kleine rondleiding en mochten daarna zelf aan de slag gaan. Het was een hele geslaagde en leerzame dag.

We bedanken de bedrijven hartelijk voor de leuke ontvangst en leerzame activiteiten!

Door naar de halve finale NK Schooldammen!

Maar liefst 4 teams van de school hebben zich weten te plaatsen voor de halve finale wedstrijden van het NK schooldammen! Wat een unieke prestatie!

In het Bruisend Hart gingen drie teams in de welpen-categorie en 2 teams in de pupillen-categorie de strijd aan met leeftijdgenoten uit de regio Zuid-Holland-Zuid. En met succes! De 5e en 11e plaats bij de welpen en de 5e en 7e plaats bij de pupillen waren goed voor plaatsing.

De halve finale van het NK schooldammen wordt gehouden op zaterdag 20 april. Veel succes allemaal met oefenen!

Herhaalde oproep: hulp nodig bij de overblijf!

Wekelijks zetten we onderwijsassistenten in om de overblijf rond te krijgen. Op de dinsdag wordt dat nu extra moeilijk door het vertrek van juf Lisanne. Dat vinden we echt jammer, want dit gaat ten koste van de tijd die we graag inzetten in de groep ter ondersteuning of ter begeleiding van leerlingen. Ook is met enige regelmaat de administratie of een ander teamlid ingezet, vanwege bijvoorbeeld ziekte van de overblijfvrijwilliger.

Kunt u iets betekenen op de dinsdag of de donderdag (tussen 12.00 en 13.10 uur) of bent u beschikbaar als invaller dan horen we dat graag! Mogen we u toevoegen aan de overblijfvrijwilliger-appgroep?

Sponsorloop voor KIKA

We kunnen alvast aankondigen, dat we dit schooljaar weer een sponsorloop gaan houden voor KIKA. Deze zal plaatsvinden op vrijdag 26 april in de ochtend. U wordt alvast van harte uitgenodigd om bij deze activiteit aanwezig te zijn. Meer info volgt nog.

Paaswake

In de dagen voor Pasen is er opnieuw een Paaswake voor kinderen in de Ontmoetingskerk in Noordeloos. We hebben in de afgelopen jaren ervaren dat dat moment echt iets bijzonders brengt … de viering helpt om de vreugde van Paasmorgen extra te ervaren! De viering is helemaal afgestemd op kinderen in de basisschoolleeftijd, begint om 19 uur en duurt (denken we) iets minder dan een uur.

Van harte welkom dus en neem gerust iemand mee!

Data om te onthouden:

• Di 26 mrt. Verkeersexamen groep 7