Nieuwsbrief 14

apr 05
De Heer is waarlijk opgestaan!
Dat was de boodschap die centraal stond bij de paasvieringen vorige week. Jezus heeft de dood overwonnen en daarmee de weg vrij gemaakt voor ons om bij God te komen. Wat een vreugdevolle boodschap is dat!

Liedrooster

In de maand april leren de kinderen de volgende liederen:

Groep 3Psalm 100 vers 1: Juich, alle volken, prijs de Heer!
Groep 4Psalm 81 vers 1: Jubel voor de Heer
Groep 5/6a en 6b/7Wilhelmus vers 1
Groep 8Wilhelmus vers 6

Inspectiebezoek

Maandag, 25 maart, hadden we bezoek van de onderwijsinspectie. Na een jaar hard werken aan onze herstelopdracht op bestuursniveau, werd onze werkwijze opnieuw tegen het licht gehouden.
En wat hebben we een complimenten gekregen aan het einde van de onderzoeksdag!
We hebben laten zien dat we niet uit het veld geslagen waren na het ontvangen van de herstelopdracht en zijn gelijk aan de slag gegaan. Hebben o.a. grote stappen gezet, goede keuzes gemaakt, een mooi schoolplan en concreet jaarplan neergelegd en daarin heeft iedereen zijn steentje bijgedragen, het team, het bestuur en de medezeggenschapsraad. We kregen dan ook terug dat het breed gedragen is.

De inspecteur sloot af met:
“Complimenten voor de stappen die gezet zijn, jullie voldoen aan alles wat de wet voorschrijft. Complimenten zijn meer dan verdiend!”

Uiteraard zijn we best heel trots op deze beoordeling, want uiteindelijk doen we niets liever dan uw kinderen het beste onderwijs bieden dat ze verdienen.

Koningsspelen

We laten u alvast weten, dat de koningsspelen van dit jaar worden gehouden op maandag 22 april. In samenwerking met meester Alwin wordt een leuke en sportieve dag georganiseerd voor de kinderen. Meer informatie volgt later.

Sponsorloop voor KiKA

Afgelopen week kwam Gerrit den Hartog in de klassen om te komen vertellen over de sponsorloop.

Op vrijdag 26 april zullen de leerlingen meedoen met een sponsorloop met als doel zoveel mogelijk geld op te halen voor het goede doel: Kika. Hiervoor hebben alle leerlingen een oranje envelop meegekregen met alle informatie en benodigdheden. Deze actie wordt gehouden in samenwerking met OBS Klim op en PSZ Trippel Trappel. Het beloofd een mooi evenement te worden.

De sponsorloop zal starten omstreeks 8.40 uur. Komt u ook kijken?!

Schoolvoetbaltoernooi 2024

Woensdag 10 en 17 april wordt het KNVB Schoolvoetbaltoernooi georganiseerd bij ASV Arkel. Op 10 april is het de beurt aan de meiden, op 17 april staan de jongens op het veld.

De afgelopen tijd hebben de teams zich zo goed mogelijk voorbereid, klaar om de strijd aan te gaan met leeftijdgenoten uit de regio. We hopen op een sportief en succesvol toernooi voor beide teams. Supporters zijn natuurlijk van harte welkom! De wedstrijden op 10 april beginnen om 13.30 uur, op 17 april om 13.10 uur. (Sportpark “Schoonzigt”, Parallelweg 2, Arkel)

Veel succes en plezier!

Maandviering groep 5/6a

Op donderdagochtend, 18 april wordt de maandviering verzorgd door de kinderen van groep 5/6a.

Alle ouders/verzorgers van de kinderen uit deze groep zijn van harte uitgenodigd om de viering bij te wonen. We starten om 8.30 uur en het duurt ongeveer een half uur. Welkom!

Talentmiddagen februari 2024

Terwijl de voorbereidingen voor de volgende talentmiddagen al worden getroffen, kunt u nog meekijken naar de belevenissen van de afgelopen keer. Op de home pagina van de website is het filmpje geplaatst: https://youtu.be/NNeTu-0aDuI

Nu begrijpt u vast waarom de kinderen zo enthousiast zijn over deze lessen.

Herhaalde oproep: hulp nodig bij de overblijf!

Wekelijks zetten we onderwijsassistenten in om de overblijf rond te krijgen. Op de dinsdag wordt dat nu extra moeilijk door het vertrek van juf Lisanne. Dat vinden we echt jammer, want dit gaat ten koste van de tijd die we graag inzetten in de groep ter ondersteuning of ter begeleiding van leerlingen. Ook is met enige regelmaat de administratie of een ander teamlid ingezet, vanwege bijvoorbeeld ziekte van de overblijfvrijwilliger.

Kunt u iets betekenen op de dinsdag of de donderdag (tussen 12.00 en 13.10 uur) of bent u beschikbaar als invaller dan horen we dat graag! Mogen we u toevoegen aan de overblijfvrijwilliger-appgroep?

Peuter- en kleuterdienst

Op zondag 14 april wordt om 16.00 uur een peuter- en kleuterdienst gehouden, in de Ontmoetingskerk in Noordeloos.
Het verhaal gaat over Noach en heeft als thema ‘In de boot’.
We zullen met elkaar alles rond dit verhaal op een bijzondere manier beleven.
Het belooft een feestelijke dienst te worden, afgestemd op de allerjongsten.
Ze kunnen en mogen (als ze dat willen natuurlijk) op alle manieren meedoen en betrokken zijn.
Van harte welkom, w​ij hebben er zin in!

De wonderlijke wereld van het 8-12 jarige kind

De wereld van je 8-12 jarige wordt letterlijk en figuurlijk steeds groter. Welke ontwikkeling maakt je kind in deze fase door en wat doet dit met jou als ouder? Op woensdag 10 april nemen twee pedagogisch adviseurs van Jong JGZ je mee in de wonderlijke ontwikkeling van je kind en je ontmoet andere ouders. We starten om 19:30 uur, vanaf 19:15 uur staat de koffie en thee klaar. We ronden 21:30 uur af.
AANMELDEN IS NOODZAKELIJK voor deze workshopavond. Stuur een mail met je naam en woonplaats en met hoeveel personen je komt naar sara@limonadebrigade.nl
Adres: De InspiratiePlek in Giessenburg, Van Brederodestraat 1

Data om te onthouden: