Nieuwsbrief 11

feb 09

Zondag hadden we een mooie viering in de kerk. Fijn dat zoveel kinderen en hun ouders/verzorgers gekomen zijn. We hoorden van de vogels in de lucht en de lelies op het veld. Ze maken zich geen zorgen, want God zorgt voor hen. Hoeveel meer zou God niet zorgen voor ieder kind.

Als je Jezus volgt en luistert naar God’s stem dan ‘sta je sterk‘, want dan mag je erop vertrouwen dat Hij voor je zorgt.

De kinderen lieten horen hoe goed ze hadden geoefend op school.

We vinden het belangrijk en waardevol om als school en kerk verbonden te zijn en met elkaar op te trekken. We bedanken de kerkenraad voor hun medewerking om de dienst mogelijk te maken en zien er naar uit om op allerlei manieren te blijven samenwerken.

Liedrooster

In de maand februari leren de kinderen de volgende liederen:

groep 3 en 4Weerklank 616: Uw woord is een lamp voor mijn voet
groep 5/6a en 6b/7Psalm 150 vers 1: Loof de Heer uw God alom
groep 8Psalm 19 vers 1: Het ruime firmament

Afscheid juf Lisanne

Volgende week maandag en dinsdag zal juf Lisanne voor het laatst werkzaam zijn op de CBS Samen op Weg. Juf Lisanne zal na de voorjaarsvakantie aan de slag gaan op ‘De Rank’ in Sliedrecht.
We zijn dankbaar voor wat ze voor onze school heeft betekend en wensen haar alle goeds met haar nieuwe uitdaging. Een mooie kans om iets te kunnen betekenen voor zeer moeilijk lerende kinderen.

Studiedag

Vorige week is het team bij elkaar geweest. De ochtend stond in het teken van identiteit. Een onderwerp waarmee we vorig jaar met het team, bestuur en medezeggenschapsraad zijn gestart. Inmiddels hebben we onze kernwaarden beschreven en zijn we met elkaar in gesprek gegaan over onderwerpen als: seksuele vorming en bijbelgebruik. De dienst van afgelopen zondag is een mooi voorbeeld van een manier waarop we de identiteit van de school in de praktijk brengen.

De kanjercoördinator en (aanstaande) taalcoördinator zijn met ons aan de slag gegaan en er was tijd om met elkaar te spreken over het fusie onderzoek. Daarnaast was er ruimte om de rapporten, die vandaag meekomen naar huis, klaar te maken.

De volgende studiedag is alweer kort na de voorjaarsvakantie op donderdag 7 maart.

Typediploma

Weer 6 kanjers hebben hun typecursus afgerond en het diploma behaald. Gefeliciteerd!

Open ochtend 15 februari

Op donderdag 15 februari wordt de jaarlijkse open ochtend gehouden. De school staat dan open voor iedereen die kennis wil maken met de school. Ouders/verzorgers en hun kinderen krijgen een rondleiding en mogen een kijkje nemen in de klas, terwijl de juf of meester met de kinderen aan het werk zijn. Er wordt een presentatie gegeven over de school en uiteraard is er gelegenheid om allerlei vragen te stellen.

Kent u ouders/verzorgers met een kind in de leeftijd van 2 tot 4 jaar? Geef deze informatie dan gerust door. Zo hopen we zo veel mogelijk mensen te bereiken.

Verkeershinder na de voorjaarsvakantie!

Wallaard b.v. gaat de kruising van de Dorpsweg met het DirkIVplein aanpakken in week 8 en 9. Week 8 valt in de voorjaarsvakantie. Maar in week 9, de week na de vakantie, zult u hier hinder van ondervinden.

Daarom doen we een dringende oproep om deze week zo min mogelijk met de auto naar school te komen. Als dat toch nodig is, wilt u uw kind(eren) dan afzetten bij het Hovenierserf of de Kromme Giessen en ze het laatste stukje naar school laten lopen. In deze straten is beperkt parkeergelegenheid. Wilt u de auto liever parkeren en meelopen, dan kunt u nog gebruik maken van de parkeerplaatsen bij ‘de kerkbuurt’, tegenover de kerk. We hopen dat er op deze manier zo min mogelijk overlast ontstaat. We rekenen op uw begrip.

Maandviering groep 0/1

Het duurt nog even, maar op donderdag 29 februari wordt de maandviering verzorgd door groep 0/1. De ouders/verzorgers van de kinderen uit deze groep zijn van harte uitgenodigd om de viering bij te wonen in de hal van de school. De viering start om 8.30 uur en zal ongeveer een half uurtje duren. Zet u de datum vast in de agenda? Welkom!

Herhaalde oproep: hulp nodig bij de overblijf!

Wekelijks zetten we onderwijsassistenten in om de overblijf rond te krijgen. Op de dinsdag wordt dat nu extra moeilijk door het vertrek van juf Lisanne. Dat vinden we echt jammer, want dit gaat ten koste van de tijd die we graag inzetten in de groep ter ondersteuning of ter begeleiding van leerlingen. Ook is met enige regelmaat de administratie of een ander teamlid ingezet, vanwege bijvoorbeeld ziekte van de overblijfvrijwilliger.

Kunt u iets betekenen op de dinsdag of de donderdag (tussen 12.00 en 13.10 uur) of bent u beschikbaar als invaller dan horen we dat graag! Mogen we u toevoegen aan de overblijfvrijwilliger-appgroep?

Kinderdienst Ontmoetingskerk

Avond-4-daagse

Hallo allemaal

Het is weer bijna zover; de 8e avond4daagse-editie! We zouden het heel erg leuk vinden als jullie kinderen allemaal weer mee komen lopen, zodat we er weer 4 gezellige sportieve dagen van kunnen gaan maken. De 4-daagse is dit jaar van dinsdag 28 t/m vrijdag 31 mei en we lopen weer in Hoornaar, Noordeloos en Giessenburg. De start is iedere avond om 18 uur.  Ook dit jaar is het weer mogelijk om op woensdag én donderdag de 10 km te lopen.

Dinsdag 14 mei graag allemaal in de agenda zetten; dan is het namelijk inschrijf-avond!

Van 19.00-20.00  uur kunnen jullie je kinderen voor €3 pp inschrijven in Hoornaar, Giessenburg en Noordeloos. Dan krijgen jullie weer een stempelkaart mee, bewaar deze goed. Mocht dit niet uitkomen, kunnen jullie altijd nog een stempelkaart ophalen bij de organisatie of inschrijven op de dinsdag bij de start.

In bijgevoegd bestand vindt u deze informatie en stelt de organisatie zich aan u voor.

Data om te onthouden:

• Di 13 – do 15 febr. 10 min gespekken