Glas

sep 30

De afgelopen drie weken hebben we gewerkt over “glas”. We keken naar filmpjes over glasblazen, de glasfabriek en recycling. Ook hadden we een “glaskist” op school vanuit Leerdam.
In de kist van groep 1 en 2 zat een prachtig boek over glas, een kist met knikkers, glazen voorwerpen, grote platen en een kunstwerk van Josja Caecilia Schepman. Zij heeft een “badeend” gemaakt van glas. Allereerst luisterden de kinderen naar een mooi verhaal over knikkers en mochten daarna zelf een knikker kiezen en gaan tekenen. Verder gingen we tijdens dit thema op zoek naar wat er allemaal van glas is gemaakt en onderzochten we de kenmerken van glas. Tot slot hebben we met zijn allen een kunstwerk gemaakt van glas. De laatste opdracht was met elkaar een kunstwerk maken met kralen, knopen, knikkers en draad. Het resultaat is prachtig. U kunt het bewonderen in onze klas of de foto’s bekijken.
Vrijdag 30 september kwam als afsluiting Marleen van Zwieren bij ons op school. Zij heeft aan alle groepen verteld over haar beroep: glasblazer.
Het was een ontzettend leuke ochtend. Alle kinderen mochten in de glasblaasstoel zitten en rollen met de blaaspijp.
Bedankt Marleen!
Een album vindt u via https://photos.google.com/share/AF1QipN0cb97k5LbcZqeYZGbO9xsRaa1Y8bF1Slk…