Nieuwtjes uit groep 2.

okt 03

Afgelopen vrijdag hebben wij het glasproject afgerond in de klas. U kunt bij groep 1 lezen hoe wij dat gedaan hebben. Alle kinderen herkenden de werkbank van de glasblazer. Dit was uitgebreid aan bod gekomen in de klas. De kinderen speelden het soms na in de klas. Anna werd glasblazer en maakte hele mooie vazen van klei.
Ter afsluiting hebben de kinderen ook een groepswerk gemaakt. Dit kwam voort uit het werken met de leskist. De kinderen ontdekten dat niet iedereen hetzelfde ziet in een kunstwerk. Het kan een kip, een dolfijn, maar ook een raket zijn. Het is belangrijk om goed te kijken!
De komende tijd gaan we werken over de kinderboekenweek.
Oma en opa staan dit jaar centraal. Boekpromotie en het stimuleren van lezen zijn belangrijke aandachtspunten. Met opa en oma als thema gaat dit vast lukken!