Sinterklaas

dec 06

De Sinterklaastijd is heel leuk, maar ook heel druk geweest.

De kinderen waren er zo vol van.

We hebben ook veel leuke dingen gedaan.

Er kwam een paard in de klas en zo konden de kinderen zich verkleden in het Sint en Pietenhuis en daarna naar hun paardje “Ozosnel” de pakjes gaan wegbrengen.

We hebben heel veel rekenspelletjes gedaan…met echte kruidnootjes!

Een vader zei eens op een middag: “M’n kind heeft niet veel brood op!”

Ook Sinterklaasbingo was een feest! Goed opletten en een kruis door je plaatje zetten!

De klassenouder, Margreet Ackema, kwam nog met het leuke idee om kruidnootjes te bakken.

Ze had zelf het deeg voorbereid en heeft thuis de kruidnootjes afgebakken. Wat een klus, maar erg leuk. Bedankt Margreet. De kinderen konden al heel goed kruidnoten maken, omdat we ook kruidnotenklei in de klas hadden met leuke opdrachtkaarten. Je kunt allerlei recepten op internet vinden! Maandag 2 december hebben de kinderen hun schoen gezet. Dinsdag 3 december was het een spannend gebeuren! Wat zit er in onze zelf gevouwen schoentjes? De jongens kregen leuke “springkikkers” en de meisjes hadden 4 kleine schrijfblokjes met een pen en potlood.

Wat hebben de Pieten veel rommel gemaakt! Nadat alles was opgeruimd en met een emmer sop is schoongemaakt door Colin, rook alles weer naar bloemetjes en zijn we naar het speellokaal gegaan voor de pietengym. Op 5 december kwam Sint natuurlijk traditiegetrouw een bezoekje brengen aan de school. Geniet u maar van alle foto’s en filmpjes in het foto archief!