Politie op bezoek!

feb 22

Tatutatu….
Donderdagmiddag om13.15 uur stond er een politieauto voor het raam van groep 1. “Hé, hoe komt ie op het plein?” zeiden de kinderen.
Twee agenten stapten uit en liepen de school binnen. De kinderen vonden het héél spannend en heel erg leuk! Ze kregen eerst even een hand en daarna vertrokken ze het eerste uur naar groep 2. Om 14.15 uur waren wij weer aan de beurt. Allereerst vertelden ze wat voor kleding ze droegen en lieten ook alles zien, behalve het pistool! Handboeien, wapenstok, pepperspray, portofoon, zaklamp, klein en groot, pfff wat veel aan je riem! Een politiepet op – “die pet past ons allemaal!” – ze hadden wel vier soorten bij zich, voor allerlei verschillende functies binnen de politie. Daarna zijn we de politieauto gaan bekijken. Daar kwam ook van alles uit….veiligheidsvesten, een reddingsvest, handschoenen, helmen, een stormram op deuren te openen en zelfs een knuffel om kinderen te troosten. Maar het allermooist was natuurlijk de sirene en alle lichten en mischien heeft u ook wel de sirene gehoord…. Tot slot hadden we nog een mooi kado voor de agenten.
Agenten, hééél hartelijk bedankt! We vonden het super!!!!