Politieagenten in de klas.

feb 22

Gisteren werd het thema “ de hulpdiensten” afgesloten met een bezoek van twee politieagenten. De opa van Jesse Schaap is politieagent. Hij nam een collega mee. De kinderen keken hun ogen uit. Eerst was het best wel een beetje spannend. Maar de politieagenten waren reuze aardig. Ze hadden van alles bij zich. Verschillende kinderen werden in de boeien geslagen, zelfs de juf. De agenten hadden verschillende petten bij zich. Het ligt eraan of het warm of koud is. Ze hebben verteld hoe ze bekeuringen schrijven en hoe ze het verkeer kunnen regelen. En ze vertelden dat ze de mensen helpen. Daar hadden wij het in de klas al uitgebreid over gehad. We mochten de politieauto ook nog bekijken. De sirene ging zelfs aan. Echt leuk!
De kinderen hebben met elkaar iets moois gemaakt voor de politieagenten. En we hebben ons liedje over de politie voor hen gezongen. Want wij vonden het heel leuk, dat ze bij ons waren.
Tot slot kregen de kinderen ook nog een hele mooie kleurplaat mee en een sleutelhanger.
Natuurlijk hebben wij van dit bezoek foto´s gemaakt. Jullie kunnen ze bekijken bij de foto´s.
Jammer genoeg waren er nog wel een paar kinderen ziek in onze klas. We hopen, dat ze na de vakantie weer helemaal beter zijn. Iedereen een hele fijne vakantie gewenst!