Nieuwsbrief 6

nov 04

We kijken terug op een mooie dankdagviering met ouders en kinderen in de Hervormde kerk van Hoornaar. Het thema was: ‘Wie dank jij?’. We dachten in de afgelopen week na over de verhalen uit de Bijbel van Elia en Achab. In de kerk stond de ‘Boom van Dankbaarheid’, vol met blaadjes waarop beschreven stond waar kinderen dankbaar voor zijn. Een mooie manier om ons bewust te worden hoe goed we het hebben.

Gekoppeld aan de dankdag viering willen we onze dankbaarheid ook in de praktijk brengen door een inzamelingsactie te houden voor de voedselbank. In de periode van 2 t/m 25 november mogen de kinderen (lang houdbare) producten meebrengen voor de voedselbank. Deze producten worden verzameld in de hal van de school. Helpt u ons mee om zo onze dankbaarheid te laten zien?

Schoolkassa

In de vorige nieuwsbrief hebben we u uitgelegd, dat bij de ouderbijdrage voor de schoolreis van groep 3 – 7 , om onduidelijke reden, een bedrag van €15 is overgemaakt in plaats van €30.

Volgende week ontvangt u (als uw kind(eren) in één van deze groepen zit) een tweede betaalverzoek van €15 voor de schooreis van groep 3 – 7.

We hopen dat het voor iedereen verder duidelijk is. Heeft u nog vragen hierover, schroom dan niet even contact op te nemen door te bellen (0183-589205) of te mailen (administratie@cbssamenopweg.nl).

10 min. gesprekken

Op dinsdag 15 en donderdag 17 november staan de 10 min. gesprekken gepland. Deze gespreksronde is niet verplicht, maar stelt u in de gelegenheid om met de leerkracht te bespreken hoe het met uw kind(eren) gaat op school. U kunt voor de gesprekken inschrijven via Parro, vanaf volgende week. Wilt u gebruik maken van deze gespreksronde? Schrijft u zich dan in op een tijdstip dat u schikt, via Parro.

Schooldammen

Na het succes van vorig jaar, waar onze leerlingen meegestreden hebben om de nationale titel bij de damwedstrijden, willen we ook dit jaar weer teams inschrijven voor het Molenlandenschooldamtoernooi. Een aantal kinderen hebben zich al, via de leerkracht, aangemeld.

Achtentwintig scholen uit de gemeente Molenlanden  worden uitgenodigd om aan het Molenlandentoernooi mee te doen. In november en december wordt al een voorronde gespeeld om te zien wie er gaan strijden in de finale wedstrijden op 18 en 25 januari 2023. Kinderen uit groep 3 t/m 6 spelen in welpenteams van 4 of 5 spelers per team. Kinderen uit groep 7 en 8 spelen in pupillenteams.

De teams moeten uiterlijk 15 november worden ingeschreven. We ontvangen de aanmeldingen graag op of voor 11 november. Misschien kunt u er thuis nog eens naar vragen bij uw kind(eren).

Voor meer info, zie bijgevoegd bestand.

Logopedie

Kinderen worden rond 5-jarige leeftijd via school gescreend door een logopedist van het samenwerkingsverband ‘Driegang’, waarbij we als school zijn aangesloten. Na deze screening komt er soms een advies voor verder onderzoek.

Uiteraard, kunt u, als ouder/verzorger ook zelf contact zoeken met een logopedist bij vragen of twijfel over het spraakgedrag van uw kind. Wilt u via school in contact komen met één van de verschillende logopedische praktijken in de buurt, neem dan contact op met onze intern begeleider: Marja van de Wetering (marja@cbssamenopweg.nl).

Overblijf

We kunnen u melden, dat het schema voor de overblijf tot aan de kerstvakantie helemaal rond is! Daar zijn we ontzettend blij mee. We bedanken alle vrijwilligers die zich hiervoor willen inzetten!

Ouderpanel

Vorig schooljaar hebben we afscheid genomen van Elizabeth Zwakhals, daarom zoeken we een enthousiaste, meedenkende en positief kritische ouder/verzorger. Bij voorkeur iemand met het oudste kind in groep 0/1/2. Vind je het leuk om ongeveer drie keer per schooljaar (afwisselend ma, di of do onder schooltijd) mee te denken over uiteenlopende onderwerpen, de gang van zaken op school, het boven water krijgen van verbeterpunten, etc.? Dan ben jij die persoon die we zoeken. Zou jij je in willen zetten voor de school op deze manier? Laat dat dan weten via jolanda@cbssamenopweg.nl. Meer informatie? Max Zevenbergen, Renske de Jong, Monique Boer, Marjoke den Toom en Jonneke Verhaar.

Vacature vakleerkracht bewegingsonderwijs

Per direct zijn we, samen met de Christelijke basisscholen in Noordeloos en Hoogblokland op zoek naar een vakleerkracht bewegingsonderwijs. Wellicht kent u iemand die de juiste opleiding heeft of bijna heeft afgerond. Laat het ons weten of deel deze advertentie. Ook te vinden op de website www.cbssamenopweg.nl/vacatures. Of via bijgevoegd bestand.

Online bingo voor jonge mantelzorgers

Jong Molenlanden organiseert voor kinderen in de leeftijd van 10 tot 18 jaar een online bingo op dinsdag 8 november van 19.30 – 21.00 uur. Via de QR code op de poster (zie bijgevoegd document) kun je je aanmelden.

‘Boom van dankbaarheid’

Viering Sinterklaas

Het duurt nog even…. Maar de voorbereidingen zijn al in volle gang. We willen u alvast laten weten, dat de kinderen in groep 5 t/m 8 op vrijdag 11 november lootjes trekken. Wellicht kunt u met hen meedenken wat er op het verlanglijstje komt te staan. Op vrijdag 2 december hoopt de Sint onze school weer te bezoeken.

Data om te onthouden:

• Di 8 nov. bingo voor jonge mantelzorgers