Nieuwsbrief 39

Groep 3 t/m 5 Het woord van onze God
Groep 6 t/m 8 Heb de Heere lief

Fancy fair

Wat was het prachtig weer voor een fancy fair op het plein. Wat hebben we met elkaar mogen genieten van alle leuke activiteiten, de ontmoetingen, de gezelligheid en het eten.
Heel veel dank aan alle mensen en bedrijven die dit mede mogelijk gemaakt hebben en natuurlijk in het bijzonder juf Martine en juf Paula!
Ik denk dat we er met veel plezier aan kunnen blijven terugdenken.
Nu alles bijna weer aan kant is, zal straks de balans opgemaakt worden en zal de opbrengst onthuld worden.
De leerlingenraad is druk met het inventariseren van de wensen van de kinderen met betrekking tot spelmateriaal. Natuurlijk zal ook het team meegenomen worden en zal er in overleg met de beheerders van het gebouw volgend schooljaar daadwerkelijk stappen gezet gaan worden.

Biebmoeders gezocht

De biebmoeders zijn op zoek naar drie moeders, vaders, oma’s of opa’s die willen helpen in de bibliotheek tijdens het ruilen van de boeken van de kinderen. Wie leest er zelf ook graag en wil zich inzetten voor de bibliotheek op school? Graag mailen naar jolanda@cbssamenopweg.nl. Mocht u vragen hebben over de werkzaamheden als biebouder, dan kunt die ook stellen aan Marit Schippers.

Doorschuifmiddag

Volgende week donderdagmiddag zullen alle kinderen in de nieuwe setting gaan zitten bij de nieuwe leerkracht. Het is nog even de vraag of juf Gemma het gaat redden, vanwege haar diploma uitreiking, maar verder is er in elke groep tenminste 1 leerkracht van volgend schooljaar aanwezig.
Ook mogen we die middag vier nieuwe leerlingen welkom heten. Zij zijn intussen verhuisd naar Hoornaar. In groep 3 komt volgend schooljaar Stijn ’t Lam, groep 4 Rosalie den Butter, groep 5 Floris ’t Lam en in groep 8 Quinty den Butter. We hopen op een fijne middag en wensen de vier nieuwe kinderen toe dat ze snel hun draai mogen vinden bij ons op school.

Afscheid groep 8

Volgende week zal ook in het teken staan van het afscheid van groep 8. De laatste tijd is er naartoe gewerkt met de musical en kamp. Woensdag is het zover. De kinderen zullen die dag een groots ontvangst hebben op school in het bijzijn van alle kinderen van de school, waarna ze zullen trakteren. Vervolgens gaan ze een programma buiten de klas volgen en zal er ’s avonds met het team gegeten worden en volgt het daadwerkelijke afscheid gedurende de afscheidsavond.
We wensen en bidden ze al het goede toe voor het nieuwe schooljaar op de nieuwe school.

Afscheid leerkrachten

Aan het einde van het schooljaar nemen we ook afscheid van twee leerkrachten. Juf Rachel en juf Annick gaan ons verlaten.
We willen hen alvast via de nieuwsbrief bedanken voor hun inzet en hun veel succes wensen met hun nieuwe toekomst. Als team nemen we vrijdagmiddag nog afscheid van hen.

Kinderjurylid kaas

Kies de lekkerste kinderkaas van de boer! Ben je jonger dan 13 jaar en hou je van kaas, dan kan je je aanmelden als kinderjurylid kaas op de fokveedag/boerenlandfeest. Je kunt je aanmelden door een mail te sturen voor 15 september naar famvandevoet@hotmail.com.

Studiedagen

Hierbij vast een overzichtje van de studiemomenten die we als team zullen hebben volgend schooljaar, waarbij de kinderen vrij zijn:
maandag 24 september 2018
woensdag 23 januari 2019
donderdag 28 maart 2019
dinsdag 11 juni 2019

Tijdschriften

Wij zijn op zoek naar kindertijdschriften voor ons leesonderwijs. Mocht u thuis tijdschriften hebben die niet meer gelezen worden, dan zouden wij ze graag op school lezen. Denkt u bijvoorbeeld aan: Donald Duck, TamTam, Freek in het wild, voetbal junior, Quest junior, animal planet junior et cetera. U kunt de tijdschriften inleveren bij Tineke in de oranje krat. Alvast bedankt!

Er staat een fotoalbum op de site van het bezoek van groep 8 aan de moskee.

Data om te onthouden

11 juli afscheid groep 8