Maandopening

mrt 07

Groep 4 had deze maand de maandopening. We hebben er een tijdje voor geoefend en de kinderen vonden het best wel een beetje spannend. Het onderwerp van de maandopening was: ‘Sorry zeggen.’ De kinderen hebben het verhaal uitgespeeld van ‘Benjamin Beer zegt sorry.’

Benjamin doet per ongeluk dingen verkeerd bij zijn vrienden maar hij vergeet om ‘sorry’ te zeggen. Dan gaat Benjamin lekker aardbeien plukken. Maar dan ineens… rijdt er zomaar iemand door zijn aardbeien heen. Benjamin vindt het niet erg maar hij had het wel fijn gevonden als diegene sorry had gezegd. Dan bedenkt hij dat hij zelf ook geen sorry heeft gezegd tegen zijn vrienden. Gelukkig kan hij het nog goedmaken met een picknick.

Na het verhaal hebben we nog een liedje gezongen: ‘Geef me de vijf.’ Dit is een liedje om te onthouden dat God voor ons zorgt en dat God het fijn vindt als we goed voor anderen zorgen.

De kinderen hebben goed hun best gedaan en ze vonden het erg leuk om te doen!