Werken over de bakker

mei 30

Op donderdag 23 mei kreeg groep 2 onverwachts bezoek. Er kwam een bakker binnen en die wilde iets aan de kinderen vragen. Hij vertelde dat hij het ontzettend druk had en niet wist wanneer hij alle gebakjes voor een verjaardagsfeestje moest maken. De kinderen dachten eens na over zijn probleem en kwamen met de oplossing om hem te helpen. Wij gaan cakejes bakken voor het feestje!
Vrijdagochtend stond er een doos voor de ingang van de school. De bakker had ’s nachts het recept en alle ingrediënten gebracht die wij nodig hadden voor het bakken. We moesten zeker weten dat de cakejes lekker waren, daarom hebben we het eerst een keer geprobeerd. De moeders en vaders mochten komen proeven en de kinderen zelf wilde natuurlijk ook wel weten hoe ze smaakte! Ook hebben we op vrijdag een echte bakkersmuts gemaakt, zoals een echte bakker.
Afgelopen maandag hebben de kinderen weer cakejes gebakken. En op dinsdag zijn we met de kinderen naar de bakkerij geweest. Daar hebben ze zelf koekjes gemaakt en cakejes versierd. En we konden de koekjes ook zien in een hele grote oven. We weten nu precies hoe we koekjes moeten bakken.