Werkvakantie Mpumalanga

feb 22

Groep 5 heeft bezoek gehad van Janneke Slob (moeder Elena) en Lydia. Zij zaten in de werkgroep die 2 weken naar Mpumalanga zijn geweest om daar een werkvakantie te doen. Zij hielden bij ons een spreekbeurt over wat ze daar hebben gedaan en lieten ons meegenieten via beeldmateriaal.
Ze hebben ons ook enthousiast gemaakt om een sponsoractie te gaan houden om zo geld in te zamelen voor de vijf ouderloze kinderen die wonen in een container. De kinderen gaan geld verdienen met taken thuis te doen of bij oma’s en anderen. Janneke gaat kruidkoeken bakken die de kinderen dan ook kunnen verkopen. De kinderen hebben ook schrijfblokjes voorzien van een mooie voorkant om deze ook weer te kunnen verkopen. De kinderen zijn thuis gekomen en direct aan de slag gegaan. Mooi om te zien hoe ze zich willen inzetten voor anderen. Groep 5 gaat voor een mooi bedrag om die 5 kinderen te helpen. Later brengen we u op de hoogte van het eindresultaat.