UILEN

Groep 1

apr 13

Binnen het thema “lente”, hebben we ook over uilen gewerkt.
In de groep hoorden de kinderen het geluid van een uil.
Ook vloog er een uil (handpop) heel stil door de klas.
Op een groot, wit vel papier hebben de kinderen om de beurt wat getekend over een uil. “Wat weet je al?”
Daarna heb ik een boek voorgelezen “De Uilskuikens” en ’s middags het boek nogmaals, maar dan in het Engels,
“Owl Babies” van Martin Waddell en Patrick Benson. Ook hebben we filmpjes gekeken over de uil en nog even de webcam
In een uilennest bekeken. De kinderen hebben toen in groepjes een poster mogen maken over “de uil”.
Ieder kind heeft een poster (origineel of een kopie) mee naar huis gekregen om er thuis over te vertellen.

GRAPPIGE UITSPRAKEN
Verder wil ik u de “kinderpraat” niet onthouden van de laatste tijd.
Komen ze…..

Er stond een kind op de wc-bril en de juf zei dat dat kind er maar heel snel vanaf moest stappen.
Thomas: “toen je niet in de badkamer was ging ik ook een keer even staan!”.

Tijdens het spelen in de gang krijgen de kinderen een kaart met een smiley mee (van groep 1 t/m 8).
Zo kunnen alle leerkrachten kinderen aanspreken op hun gedrag, mocht dit nodig zijn.
Thomas heeft op de gang gespeeld en komt weer naar de klas.
Thomas: “Oh, ik ben m’n foldertje nog vergeten!”

Een week later speelt Thomas weer een keer op de gang en hij weet inmiddels dat deze kaart “smiley” heet.
Als hij terug komt in de klas en de kaarten weer in de bak wil leggen zegt hij:
“hier zijn de smoleys weer hoor juf!”

Na heel wat liedjes in de kring zegt Daniël:
“Ben wel een beetje duizelig van al dat zingen!”

James in z’n nieuwe bodywarmer:
“Ik heb een nieuwe jas van de postbode gekregen!”

Benjamin ziet de juf voor het eerst met een staart en vindt dit wat minder
Benjamin: “doe maar niet, doe maar uit!”

Lisanne gaat buitenspelen en zegt: “ik wil zo op op de schep”

Juf krijgt een geschilderd ei van Noud. Het ei is blauw met rood.
Noud: “dit is een spiderman-ei!”

Wat eten uilen?
Bram: “UILENCAKE!”