Thema: Ziek zijn

mrt 24

Na de voorjaarsvakantie zijn we begonnen met het thema “ziek zijn”.

Het project “China” had veel indruk gemaakt, dus waren we benieuwd hoe het nu zou gaan.

Tja, ziek of verkouden zijn we allemaal weleens even. Het thema lag ook dicht bij de kinderen.

We hebben mooi werk gemaakt, de poppenhoek omgebouwd tot een huisartsenpraktijk en mooie liedjes geleerd!

Pompom is zo erg verkouden

Hij moet goed zijn muts op houden

O wee o wee o wee

Dokter geeft hem medicijn

Hij zal vlug weer beter zijn

O ja o ja o ja

Als klap op de vuurpijl kwam de vader van Joris langs MET EEN ECHTE AMBULANCE!!!!

De kinderen mochten vooraf vragen aan hem stellen in de kring en daarna zijn we met z’n allen naar buiten gegaan en hebben we de ambulance van buiten en van binnen heel goed bekeken.

De juf werd nog op de brancard gelegd en de kinderen hebben allemaal dekens over haar heen gelegd. Toen zijn we met z’n allen in de ambulance gegaan. Daar hoorden we nog meer dingen.

Er is namelijk een grote mensen en een kinderkoffer in de ambulance. Alles groot en klein. Toen Klaas, de vader van Joris, de “kinder” stethoscoop omhoog hield zei Evie: “Ohhhhh, wat schattig!”

Nou, het was een prachtig moment! En na afloop gingen de kinderen even lekker op het plein spelen…….natuurlijk doktertje en ambulancebroeder!!!!   Bedankt Klaas!

Foto’s staan in een album op de website.