Thema circus

sep 21

Thema Circus

Na een heerlijk rustige start zijn we in de tweede week na de zomervakantie gestart met het thema “circus”.
De kinderen waren al snel enthousiast, zeker toen we de circustent van Tamar mochten lenen.
In de middag konden de kinderen de “circushoek” kiezen. Ze mochten zich verkleden als clown, acrobaat, of als leeuw!
Ook lag er schmink. Sommigen gingen zelf aan de gang voor de spiegel en anderen lieten het doen. We hebben met elkaar naar heel wat shows gekeken aan het eind van de middag!
De werklessen waren voor de kinderen ook wel leuk. Kleurrijk. Leuke clowns maken die op hun handen staan, een circustent schilderen, maar het allerleukst vonden ze denk ik een circusdier maken van een eierdoos en rolletjes. Les 1 was alles inpakken in papier, dat was nog niet zo uitdagend, maar de dag erna mochten ze van dat dier een circusdier maken en was er keuze uit allerlei materialen. Viltstiften, gekleurd papier, crêpepapier, glitter, veren….. Het resultaat is prachtig geworden en de kinderen zijn heel trots op hun dier!
Het thema is nu bijna klaar en gaan we straks verder met de kinderboekenweek over: “Vriendschap”.