Presentatie over vliegen

okt 31

Tijdens ons thema over “rijden, varen,vliegen” heeft de vader van Nienke, Paul Koopman, een prachtige presentatie gehouden.
Met een prachtige powerpoint en mooie schaalmodellen van vliegtuigen heeft hij van het begin van de luchtvaartgeschiedenis tot nu besproken met groep 1 en 2.
Het was zo begrijpelijk voor de kinderen. Met een ballon liet hij zien dat je lucht nodig hebt om vooruit te komen. Dat vonden de kinderen heel erg grappig. Ook heel mooi was het inzichtelijke verhaal hoeveel olifanten in een passagiersvliegtuig passen qua gewicht. Na afloop kregen de kinderen allemaal een mooie vliegtuigsleutelhanger. Heel hartelijk bedankt Paul, voor je mooie presentatie. We hebben weer veel geleerd en….ik gebruik je powerpoint vast nog een keer!