Handwerkles in groep 7

okt 18

Breien

Geschreven door Eva.
De eerste keer, mag je je eigen kleur uitzoeken. Dat is erg leuk. Daarna ga je leren hoe het moet. Insteken, omslaan, doorhalen, aflaten glijden. Daarna mag je gaan beginnen en je breidt een klein stukje. De tweede keer gaan we nog verder breien en het is erg leuk. En natuurlijk hoor je weleens; ik heb een steek laten vallen of het gaat niet goed. De derde keer is iedereen al erg ver. Maar sommige kinderen moesten opnieuw begin of werd er een stukje uit getrokken. Als je steeds beter gaat breien ga je steeds sneller breien. Nog steeds geld: insteken, omslaan, doorhalen, aflaten glijden. Iedereen kan nu een beetje breien. De vierde keer gingen er al kinderen afhechten. Eigenlijk is het gewoon hetzelfde maar als je twee steken hebt dan moet je de achterste steek pakken met je naald en aan je draaitje eraf trekken. De vijfde keer leerden we om je breiwerkje aan elkaar te maken en begon het een beetje op een zeehond te lijken. De zesde keer naaiden we een oogje op je zeehond. En ze waren af! Ze zijn zo leuk geworden! Sommige met strik sommige zonder strik! Maar ze zijn allemaal verschillend maar allemaal superleuk!

Alle handwerk moeders bedankt voor alle hulp en er zijn mooie zeehondjes uitgekomen!