Pasen en lente

apr 05

We hebben net het paasweekend achter de rug. Op school hebben de kinderen veel verhalen over de Here Jezus gehoord over Zijn
Lijden, sterven en opstanding.
We hebben veel liedjes geleerd en er over gewerkt. Er zijn prachtige schilderwerken gemaakt met waterverf of ecoline.
Tijdens de paasviering in het Bruisend hart kwamen de kunstwerken op een scherm voorbij.

Ook hebben we vorige week een lessenserie gehad over eieren. Welke dieren komen er nu uit een ei? Alleen kuikentjes?
Door een aflevering van “Huisje, boompje, beestje”, kwamen we er achter dat er heel veel dieren uit een ei komen!
We hebben er zelfs een poster van gemaakt. Ook hebben we eieren geteld. In een mand zaten heel veel eieren en de kinderen mochten schatten hoeveel het er zouden zijn. We probeerden ze ook te tellen toen ze op tafel lagen, maar dat was lastig, want door hun vorm, ovaal, rolden ze alle kanten op.
Toen hebben we ze in eierdozen gedaan. Dat ging goed! Ook hebben we allemaal een gekookt eitje mogen proeven. Met dank aan de moeder van Evy. Zij heeft 30 eieren voor ons gekookt. De meeste kinderen vonden het heerlijk. Zelf je eitje afpellen en eten was wel heel leuk!

De komende dagen werken we over bloemen in de lente! Bloemen uit bollen of uit zaadjes. We gaan allemaal een zonnebloem zaaien! Kijkt u maar eens goed hoe de klas nu weer verandert in een bloemenzee!