Elmer

apr 05

We hebben 2 weken gewerkt over de “Elmer” prentenboeken van David McKee.
Elmer is een kleurenolifant, maar wil zo graag gewoon grijs zijn.
Hij beleeft allerlei avonturen en het komt er steeds op neer dat Elmer heel behulpzaam is.
De kinderen hebben zo de kleuren weer eens langs zien komen, benoemen de kleuren ook vaak voor met name de jongste kleuters.
Voor de oudere kinderen kwamen de kleurnuances meer naar voren. Ook is er in de klas een spel om bijvoorbeeld allerlei blauwtinten goed op een rij te zetten van licht naar donker of andersom. Iedereen heeft ook een eigen Elmer gemaakt van papier maché. De kinderen kregen een ballon en hebben met kranten en lijm de ballon beplakt. Toen de ballon droog was mochten de kinderen een mooi inpakpapier kiezen en hebben ze de olifant mooi beplakt.
En met 4 poten, een slurf, staart, ogen en oren is het resultaat toch prachtig! We hebben er wel een aantal dagen over gedaan, maar de kinderen waren erg trots op het resultaat! In een fotoalbum ziet u de resultaten.