China in groep 1

feb 16

In groep 1 zijn we vorige week al begonnen met ons schoolproject.
Het thema is: “Reis door de wereld…” Wij hebben het land China gekozen.
Met elkaar is er al heel veel gedaan! De klas gaat al een beetje op “China” lijken. We hebben hard gewerkt. Er zijn prachtige waaiers en hoedjes gemaakt van papier, pagodehuisjes, chinees vuurwerk met oliepastel, kraanvogels van papier-maché en Chinese poppetjes met prachtig papier uit China!
Het proeven van producten uit China is ook wel heel leuk….zo hebben de kinderen al “kroekroek” gegeten en heerlijke koekjes uit een prachtige schaal van Nomi en hebben we een echte “theeceremonie” gedaan. De kinderen hebben ook stokjes mee naar huis gekregen om eens te proberen hoe dat met eten gaat! Ook is er een zakje Chinese groene rozenthee meegegaan. Het spelletje “mikado” was ook erg leuk, vooral omdat de stokjes van het spelletje van de juf eetbaar waren!
Donderdag 16 februari gaan we de projectweek met alle kinderen op school openen. Maandag en dinsdag ( 20 en 21 februari), komt er een professionele danseres (Marina Bykova) op school en leert alle kinderen een dans aan uit het land van de groep!
U bent als ouders, grootouders en andere belangstellenden heel hartelijk welkom op de “KIJKAVOND” op donderdagavond 23 februari van 18.30 – 19.30 uur.

SAMSUNG CAMERA PICTURES