BEZOEK MANEGE "GIESSENLANDERIJ"

nov 20

Vorig jaar zat Anouk in groep 1 en zijn we met de hele groep bij de (haar) manege wezen kijken.
Dit jaar zit Wim in groep 1…maar ja….kun je nog een keer vragen om op bezoek te komen?
“NATUURLIJK!!! Geen probleem” zei Miranda, de moeder van Wim!
En zo gingen we dinsdag 18 november met alle kinderen van groep 1 naar het “hippisch centrum”.
Wim wachtte ons al op aan de weg met zijn crossfiets! Hij reed voor ons uit en wees waar de parkeerplekken waren.
Met z’n allen eerst naar de kantine! Daar kwam een echte minishetlander binnen stappen. Het was net een knuffel.
De juf wilde Ieniminie wel meenemen voor de poppen-/paardenhoek! Maar dat ging niet door, want Ieniminie werd gewoon in z’n stal teruggebracht.
Buiten zagen de kinderen grote paarden die gingen “buitenspelen”. Daarna mochten de kinderen in groepjes een pony poetsen.
Zo leerden ze al wat meer over een pony. Er werd geborsteld (liever niet tegen de haren in), hoeven uitgekrabd ( brr…neus dicht!) en opgezadeld.
Daarna mochten de kinderen ponyrijden, een paardenboekje maken in de kantine of hoefijzerwerpen! Echt ALLE kinderen hebben op een pony gezeten!
Heel knap hoor!! Daarom kregen ze ook allemaal een prijs! Een prachtige paarse rozet! Gefeliciteerd!
En Wim en z’n papa en mama weer héél hartelijk bedankt voor jullie gastvrijheid. En alle ouders bedankt voor het rijden.
Wij gaan nu weer in de klas verder met onze paardenhoek! Gelukkig hebben we zelf ook een prachtig paard in de klas…maar ’t heeft niet zulke zachte “fluffy” oortjes als Ieninminie!!!
Een impressie van deze middag vindt u in een fotoalbum op de website.