Tafeltennisplezier!

dec 17

Veel kinderen van de OBS ‘Klim op’ en de CBS ‘Samen op weg’ lopen warm voor tafeltennis. Sinds de herfstvakantie staat er een tafeltennistafel op het schoolplein die tijdens de pauzes intensief wordt gebruikt. De regels van het spel waren alleen niet bij iedereen bekend en de techniek kon nog wel wat verbeteren.

Vandaar dat meester Govert een clinic heeft geregeld bij de Hoornaarse Tafeltennis Vereniging.
Er was voldoende animo om op woensdagmiddag 11 december met batjes en ballen aan de slag te gaan. Maar liefst 24 kinderen van de ‘Klim op’ en de ‘Samen op weg’ kwamen meespelen op de 6 tafels die klaarstonden in Het Bruisend Hart.

Bram Bongers heeft de kinderen geleerd hoe je een batje goed vasthoudt, hoe je beweegt achter de tafel en wat de manieren zijn om 2 tegen 2 te spelen.
Met een soort competitie, waarbij je een tafel naar links moest opschuiven als je won en naar rechts als je verloor, speelden de kinderen in tweetallen tegen veel andere kinderen.
Op de winnaarstafel versloegen Jan en Janieck, uit groep 5 van de ‘Samen op weg’, alle oudere tegenstanders. Dat was erg leuk om te zien.

Als afsluiting werd ‘rond de tafel’ gespeeld met 6 tegen 6 en dat kenden de meeste kinderen al van het schoolplein of de camping 🙂
Getalenteerd of iets minder… voor iedereen was het een prachtige kennismaking met de tafeltennissport!
Na afloop kwamen er al enkele kinderen vragen wanneer ze konden meespelen op de club. Bram Bongers liet weten dat elk kind 3 maanden gratis kan komen meespelen op de dinsdagavonden.

Nog meer sporten!
Voor het komende jaar worden nog clinics gepland voor volleybal, judo en tennis. Dus ook in 2014 veel sportieve uitdaging voor de kinderen in Hoornaar!