Nieuwtjes uit groep 2

jul 15

De laatste schoolweek is aangebroken. U leest het laatste bericht van dit jaar uit groep 2. Elk jaar schaffen wij enkele nieuwe materialen aan. Dit jaar zijn het o.a. enkele prachtige puzzels en materialen die het ruimtelijk inzicht ontwikkelen, daarnaast worden de materialen uit de techniektorens gebruikt. Spelenderwijs ontdekken de kinderen hoe een tandwiel werkt. Ook maken ze autootjes van constructiemateriaal m.b.v. een bouwtekening. De kinderen die volgend jaar naar groep 3 gaan zijn blij dat ze de spelletjes toch nog even uit kunnen proberen.
Inmiddels worden de i-pads regelmatig ingezet. Voorbereidende reken- en taalspelletjes worden op een aantrekkelijke manier aangeboden. Op deze manier blijven wij ons ontwikkelen.
Deze week krijgen de kinderen van alles mee naar huis. De cijferboekjes zijn klaar. De plakboeken kunnen thuis weer worden bewonderd. De kinderen hebben hard gewerkt! Dat is ook te lezen in de mooie rapporten. De kinderen die naar groep 3 gaan mogen de tekenboekjes thuis houden. Voor de kinderen die blijven in groep 2: “Willen jullie de tekenboekjes en plakboeken na de vakantie weer meenemen?”.
Groep 2 zwaait iedereen uit en wij wensen jullie allemaal een hele fijne zonnige vakantie toe! Rust lekker uit! Thuis, op de camping of waar dan ook.

Zonnige groeten,
juf Anja en juf Marijke