Nieuwsbrief 15

Groep 3 t/m 5 Kerstliederen
Groep 6 t/m 8 Kerstliederen

Schoolfruit

Deze week krijgen de leerlingen op woensdag een sinaasappel, donderdag appel en vrijdag groep 1 en 2 een sinaasappel en groep 3 t/m 8 gele meloen.

Zieke leerlingen

Op het moment komen er regelmatig kinderen naar school die thuis al aangegeven hebben duidelijk niet fit te zijn. Uiteraard vinden we het fijn dat de leerlingen met plezier naar school gaan, maar helaas hebben we diverse ouders deze week moeten bellen om hun kind weer op te halen omdat het echt niet ging. Vooral met het buikgriepvirus wat er op het moment heerst is dit voor de leerkrachten en de leerlingen niet prettig.

Kerstkaartvrije school

We willen u er graag op wijzen dat we ook dit schooljaar weer graag een kerstkaartvrije school willen zijn. In voorgaande schooljaren waren leerlingen soms erg druk met het uitwisselen van kerstkaarten, wat aan de ene kant plezier voor de één, soms ook teleurstelling voor de ander kan geven. We zien elkaar in de klas voldoende om ieder persoonlijk goede feestdagen te wensen. Dit betekent dat we echt geen kerstkaarten in de school of op het schoolplein willen zien. Mocht uw kind toch kerstkaarten uit willen delen, dan weet u vast de brievenbus van klasgenootjes wel te vinden.

Muziekles groep 1 en 2

Dinsdagochtend 11 december hebben de leerlingen van groep 1 en 2 een speciale muziekles. Willen de kinderen voor deze les een knuffel meenemen naar school?

Afscheid overblijfmoeder Mirjam

I.v.m. verhuizing is voor overblijfmoeder Mirjam maandag 17 december de laatste keer dat zij met de kinderen overeet. Donderdag j.l. hebben de kinderen haar al een cadeau gegeven als dank voor haar taak die zij ruim 10 jaar verricht heeft.
Misschien is het leuk als u een kaartje voor haar afgeeft aan de overblijfmoeders als dank, dan kunnen deze in het plakboek erbij.
Mirjam, ook namens het team dank voor alle uren die je met de kinderen tussen de middag doorgebracht hebt.

Vrijwilligers

Wat fijn dat (onze oud-leerling) Sanne Boer al even gestart is bij de overblijf op donderdag. In de afgelopen tijd hebben we gesproken met verschillende vrijwilligers, wordt er nog meegelopen en ziet het er naar uit dat we met wat schuiven het rooster voor de overblijf weer rond krijgen voor januari. Fijn!
Ook hebben we intussen weer een ouder toe kunnen voegen aan het lijstje voor vervanging.

Advertentie leerkracht/onderwijsassistent

U heeft de advertentie mogelijk al voorbij zien komen via de website. Deel gerust! Volgende week komt de advertentie in Het Kontakt.
Juf Laura mag namelijk in februari van haar zwangerschapsverlof gaan genieten.

Ouderraad

De ouderraad is weer heel druk geweest met de voorbereiding en de uitvoering van de sinterklaasviering op school. Ook is de school weer door hen in prachtige kerstsfeer gebracht. De kerstbomen staan weer in de klassen en de hal is weer mooi versierd.
Alvast heel veel dank voor de verrichtte werkzaamheden.

Kerstviering kleuters

Groep 0/1 en 1b/2 hebben de kerstviering op donderdag 20 december in de school. Aanvang van deze avond is 19.00 uur. Per kind mogen er drie personen mee. I.v.m. het ordelijk verlopen van de avond, geen kleinere kinderen meenemen. De viering zal ongeveer één uur duren. Na afloop is er nog een gezellig samenzijn.

Kerstviering groep 3 t/m 8

De kerstviering voor groep 3 t/m 8 wordt gehouden in Het Bruisend Hart op dinsdag 18 december. Aanvang 19.00 uur. Nadere informatie volgt nog.

Op de website staan fotoalbums van de sinterklaasviering.

Data om te onthouden

18 dec Kerstviering groep 3 t/m 8 in Het Bruisend Hart, aanvang 19.00 uur