Nieuwsbrief 13

groep 3 t/m 5 Samuël hoort ’s nachts een stem
groep 6 t/m 8 Neem mijn leven, laat het Heer

Schoolfruit deze week

De eerste week van het EU-schoolfruit- en groenteprogramma zit er op
De leerlingen krijgen dinsdag ananas, donderdag een appel en vrijdag een peer.

Op dinsdag, donderdag en vrijdag eten we dus in de ochtendpauze door de hele school alleen fruit of groente.
Wilt u als uw kind niet zo houdt van hetgeen dat verwacht wordt een alternatief op het gebied van groente of fruit mee geven?

Juf Rachel bevallen van zoontje

Vanmorgen kregen we het bericht dat gisteren, 16 november, juf Rachel is bevallen van een zoon. Zij noemen hem Jochem.
We willen juf Rachel, haar man en de twee dochters van harte feliciteren met dit mooie wonder.

Maandviering

Vrijdagmorgen verzorgden de leerlingen van groep 6 de maandviering voor de leerlingen van de school. Zij speelden het leven van Mozes. In een fotoalbum op de website kunt u foto’s zien van deze maandviering.

10-minutengesprekken groep 1 t/m 8

Het rooster van de spreekavond van donderdag 23 november is doorgemaild aan de ouders die zich hebben opgegeven voor het 10-minutengesprek.

Topografie (online klas)

Er zijn wat veranderingen op het gebied van het online oefenen van topografie. Dit heeft te maken met een nieuwe online omgeving, maar ook met de wet op de privacy.
Daarom is het alleen mogelijk om thuis in te loggen als het IP adres wordt geregistreerd. Omdat het niet te doen is om van elke leerling het IP adres van thuis te registreren is daarvoor een oplossing.
Door gebruik te maken van een Microsoft account is het mogelijk om er thuis wel mee aan de slag te gaan. Een stappenplan hiervoor staat op de site onder downloads. U kunt ook klikken op onderstaande link.

stappenplan thuis oefenen topografie

Oud papier ophalers gezocht voor volgend schooljaar

We zijn nog op zoek naar enkele mannen die één keer per jaar mee willen helpen met het ophalen van het oud papier.
Wordt je ophaler, dan ben je verplicht om schoenen met stalen neuzen te dragen. Ook is het nodig om eens in de vijf jaar één avond naar cursus te gaan. Deze cursus wordt in 2018 door alle papierophalers van de school gevolgd. Als je je aanmeldt kan je in februari of in maart met hen mee om het verplichte pasje te krijgen. De cursus wordt gehouden bij Waardlanden in Gorinchem.
Aanmelden als ophaler oud papier kan door een mail te sturen naar Tineke@cbssamenopweg.nl

Website

Op de website staat een advertentie voor de invulling van een zwangerschapsverlof, een album van de maandviering van groep 6 en de handwerkles van groep 4.

Data om te onthouden

23 november juf Anja jarig