Nieuws uit groep 2

dec 10

December is een drukke maar ook gezellige maand voor de kinderen. Het sinterklaasfeest ligt achter ons. De letter s hebben de kinderen inmiddels aangeboden gekregen: S sist de slang
Spetter de spat
Als je niet weg gaat
Spuit ik je nat.
De kinderen hebben verschillende spulletjes mee genomen. Abel nam een “ sprietje” mee en Hugo “sokjes” van z´n broertje Dieter. En vervolgens ging het vandaag ook nog goed sneeuwen. Wat is er nu leuker dan sneeuwpret?
Inmiddels zijn de kinderen ook druk bezig met de voorbereidingen van het kerstfeest. Roy was toch wel heel nieuwsgierig naar al die mooie kerstversieringen in de hal. Dan gluur je toch even door het kleine raam! Niet veel later zetten de moeders ook nog een mooie kerstboom in de klas. Wat ziet dat er meteen weer gezellig uit. Dank jullie wel!
In de adventstijd horen de kinderen de Bijbelverhalen op weg naar het kerstevangelie. Wij hebben ook een mooie kerstster in de klas. Bij de verhalen hoort steeds en mooie plaat en er wordt vervolgens een punt van de kerstster verlicht. De ster gaat steeds mooier stralen. En natuurlijk zijn de kinderen druk in de weer met de kerstwerkjes. Jullie kunnen de kerststallen bewonderen in onze klas.