Nieuws uit groep 2

nov 09

Het is al weer een tijdje geleden, dat u een berichtje van ons kreeg. Hoogste tijd om jullie het laatste nieuws te vertellen.
Allereerst een heel blij bericht. Hugo heeft er namelijk een broertje bij gekregen. Hij heet Dieter. Van harte gefeliciteerd! Hugo heeft op heerlijke cake getrakteerd. Vol met blauwe muisjes, mmmmmmmmmmmmm. Dat is ook onze laatst geleerde letter.
M van de melk
M met mijn mond
Melk vind ik lekker
Melk is gezond.

Inmiddels is de herfst echt begonnen. Daar werken wij nu over in de groep. Op de kast liggen walnoten, kastanjes, herfstbladeren en eikels. Maar de kinderen hebben ook geleerd, wat de egel in de herfst doet. Hij eet z´n buik rond, om vervolgens te beginnen aan de winterslaap. De kinderen hebben er een leuk liedje over geleerd. Binnenkort krijgen ze een boekje mee naar huis met daarin aangeleerde liedjes. Zodat u ze thuis nog eens kunt nalezen. Een ander liedje dat de kinderen hebben geleerd is “Jozef zoekt zijn grote broers”. Hieronder vindt u een filmpje van dit liedje.
Verder komt er elke dag wel een rekenspelletje aan bod. Bijvoorbeeld over het egeltje ( een kind uit de klas) met stekeltjes op zijn rug. ( wasknijpers 😉 . De kinderen mogen dan raden hoeveel stekeltjes er op zijn of haar rug zitten. En zo leren ze spelenderwijs de hele dag door.