Kangoeroewedstrijd

mei 16

Jaarlijks wordt in maart de Kangoeroe reken- en wiskundewedstrijd gehouden in 46 landen. Ook leerlingen van onze school hebben meegedaan aan de Kangoeroewedstrijd. De wedstrijd bestaat uit vijfkeuzevragen, die een leerling waarschijnlijk nooit eerder gezien heeft. De moeilijkheid loopt op van eenvoudig tot zeer moeilijk.
De Kangoeroewedstrijd laat je ervaren dat wiskunde heel leuk en uitdagend kan zijn, voor iedereen op zijn eigen niveau.
De leerlingen hebben 24 vraagstukken moeten beantwoorden. De eerste vragen zijn makkelijk, maar gaandeweg worden ze lastiger.
Afgelopen week zijn de prijzen uitgedeeld aan de leerlingen. De beste per groep heeft een speciale prijs gekregen, alle andere deelnemers hebben een leuk aandenken gekregen.