Gedicht van Sinterklaas

Groep 4/5a

dec 02

Lieve kinderen van groep 3, 4 en 5a,

Ik zal jullie meteen maar even vertellen dat jullie juf niet naar de sint hoeft te bellen.
Wij hebben jullie schoenen echt niet mee naar het pietenhuis genomen, daarvoor zijn wij niet naar Nederland gekomen.
Alhoewel sint wel leuk schoenen heeft zien staan en bijna op de heelies naar huis wilde gaan.
Dat zou toch wel een gek gezicht zijn of niet? Nee hoor, op wieltjes rijden laat sint wel over aan skeelerpiet.
Maar als sint en de pieten de schoenen niet hebben weggebracht, wat hebben ze dan met de schoenen bedacht?
Daar zal ik jullie snel verder over informeren. Jullie moeten op school toch heel veel verschillende dingen leren?!
Zoals taal, spelling, lezen en rekenen, maar ook gymnastiek, Topondernemers en tekenen.
Toch bedoelt sint iets anders waar jullie mee bezig zijn, en dat vindt de sint echt heel fijn.
Sint en de pieten zagen overal een poster hangen op de muren, we konden het niet laten om daar even op te gluren.
De maandregel ‘netjes’ stond overal geschreven. Netjes zijn is best belangrijk in je leven.
Maar wat sint dan niet helemaal snapt, waarom staan er zoveel schoenen op de kast of de trap?
Schoenen horen daar niet lieve kinderen, daar kun je andere mensen mee hinderen.
Omdat schoonmaakster Willy alles wat ze vindt bij juf Jolanda neerzet, hebben wij jullie schoenen daar ook maar neergezet.
Willen jullie er de volgende keer goed op letten, en je schoen op de goede plek bij de kapstok zetten.
Ga zo door met hard werken, samen spelen, maar ook met rekensommen, leren lezen en samen delen.
Sint hoopt jullie op school te zien over een paar dagen, maar vergeet niet dat je je dan ook goed moet gedragen!

Groetjes van Sinterklaas

O ja: de pieten hebben alle knutsels, tekeningen en brieven in de zak gedaan, wat fijn dat jullie zo je best hebben gedaan.