De mooiste vis van de zee

sep 24

Wij werken momenteel over “ De mooiste vis van de zee”. Regenboog heet deze vis. De kinderen hebben er mooie werkjes over gemaakt. En ze hebben een nieuwe letter gekregen. U raadt het al, de V van vis. Bij deze letter hoort ook een versje:
V vliegt de vogel
Ver van hier.
Over de vijver
naar de rivier.

Daarnaast zijn de kinderen druk aan het tellen. We hebben vissen geteld. Jordy had een mooi boekje mee genomen over de mooiste vis die leert tellen. De kinderen hebben er een werkblad over gemaakt, door het goede cijfer te stempelen. En we hebben een grappig filmpje gezien van meneer Aart en Pino met hun telmachine. In de kring doen wij regelmatig reken- en taalspelletjes. Zo leren de kinderen spelenderwijs heel veel.
Daarnaast zijn er verschillende prentenboeken over de mooiste vis aan bod gekomen.
Onlangs hebben wij ook het verhaal verteld van Noach. De vissen hoefden niet mee in de ark. Zij konden gelukkig zwemmen. Bij dit verhaal hebben wij een vrolijk lied geleerd.