Bezoek boerderij

apr 11

Op donderdagmiddag 10 april ging groep 4 naar de boerderij van juf Inge. We gingen er met de auto heen en werden daar opgewacht door boer Arie, de man van juf Inge.

Hij liet ons eerst de schapen en lammetjes in de schuur zien. maar ja, daar lagen allemaal hooibalen, en wat is er leuker dan erop klimmen en eraf springen en het hooi in je haar te gooien…
Al met al zaten veel kinderen na ongeveer 5 minuten al onder het hooi. Toen moesten we stil zijn want Benthe en Jaroah mochten allebei een lammetje de fles geven. Als we teveel herrie maakten wilden de lammetjes niet drinken. Daarna vertelde boer Arie ons van alles over schapen.

Na de schapen liepen we naar het weiland om bij de koeien te kijken (er zat nog een sloot tussen ons en de koeien). De koeien vonden ons erg interessant en kwamen steeds dichterbij om te kijken. Boer Arie vertelde ons van alles over de koeien. Maar boer Arie heeft ook kalfjes. Die staan in de stal. Sommige kinderen durfden zelfs een kalfje aan hun hand te laten likken! We hebben nog bij de melkrobot gekeken en we hadden geluk. Er kwam precies een koe aan die gemolken moest worden.

We hebben veel gezien en geleerd en natuurlijk was het ook erg leuk. Kijkt u zelf maar onder “foto’s” op de website.