Pasen in groep 2

apr 11

Iedere dag komen wij een stukje dichter bij het paasfeest. De kinderen leren er liedjes over en horen de verhalen in de kring. De tijd naar het Pasen toe noemen wij de 40-dagentijd. Als de 40 dagen voorbij zijn, dan kunnen wij het paasfeest vieren. We vertellen de verhalen met behulp van o.a. mooie prentenboeken. Maar we laten ook korte filmpjes zien en we maken er werkjes over. Wat nu zo fijn is, dat de kinderen al weten, dat het goed zal komen. Dat hebben ze heel goed onthouden van vorig jaar. Jezus zal uiteindelijk opstaan, maar dat wisten de discipelen nog niet!
Volgende week donderdag gaan wij dit ook vieren in de klas. De kinderen krijgen dan ook een boekje mee naar huis met de liedjes die ze geleerd hebben. Hieronder vindt u alvast een liedje over Palmpasen. Het verhaal hierover hebben ze een tijdje geleden al gehoord, aan het begin van de 40-dagentijd.
Verder zijn we ook druk bezig met de lentewerkjes. Wij worden er helemaal vrolijk van. Buiten begint alles mooi groen te worden. Wat is er mooier dan het frisse lentegroen? We kunnen heerlijk buiten spelen en mooie hutten bouwen. We hebben inmiddels twee nieuwe speelkleden!