Golfbalchallenge

Groepen

sep 10

Golfbalchallenge
Voor de zomervakantie hebben we als plusklas meegedaan aan de golfbalchallenge. De kinderen kregen de opdracht om een golfbal van 1 meter hoogte te laten vallen en zo lang mogelijk de zwaartekracht te trotseren. In groepjes is er gesleuteld aan een ontwerp en deze is in elkaar gezet om daadwerkelijke mee te doen aan de wedstrijd en de hoofdprijs, een bezoek van André Kuipers, te winnen.
In de zomervakantie ontving ik een mail:

Beste deelnemers aan de Golfbalchallenge,

Nogmaals dank voor jullie bijdrage. We zijn verrast door het grote aantal filmpjes en briljante pogingen om de golfbal zolang mogelijk in de lucht te houden.
Wat ons betreft, zijn jullie daar allemaal in geslaagd!

Deze zomer zullen wij gaan uitpluizen welk filmpje in aanmerking komt voor de hoofdprijs!

Intussen is de uitslag bekend en hebben we helaas niet gewonnen… maar kijk vooral even naar wat de kinderen bedacht hebben: