Eigen onderzoek

Plusklas

okt 30

Wij moesten een onderwerp kiezen waar we nog niet zo veel van af wisten. Daar gingen we een presentatie over maken. Je moest hebben een: een titel, onderzoeksvraag, hypothese, extra informatie, je conclusie en een korte quiz.

Had je dit klaar mocht je aan de slag met je PowerPoint of je Prezi.

Deze presentatie hebben we gegeven voor de klas. De kinderen die luisterden hebben tips en tops opgeschreven. Ook kreeg je een cijfer van de kinderen.

Ik heb mijn onderzoek over de duikboot gedaan. Ik vond het erg leuk om te doen. Ik heb ontdekt dat in de duikboot heel veel technische apparaten zitten, zoals: een sonar en een navigatiesysteem.

Groetjes, Jelle

————————————————————————–

Ik heb voor de plusklas een onderzoek gedaan. Het was heel leuk, maar soms ook echt heel moeilijk. Aan het begin dacht ik: ‘nee, dit is moeilijk.’ Maar het werd toch weer leuk. Hoe werkt het?

We moesten een onderwerp kiezen. Ik koos voor het onderwerp ‘raketten’.

Je moest eerst je eigen blad invullen met een onderzoeksvraag. Eerst moest je een hypothese bedenken en toen ging je informatie opzoeken.

Je moest het uiteindelijk in een Powerpoint zetten en presenteren. Je had altijd een conclusie van je vraag.

Van de klas kreeg je een cijfer met tips en tops. Van de juf kreeg je een gemiddeld cijfer van alle cijfers van de kinderen.

Ik vond het leuk!

Groetjes, Roy