Business voor Kika

Plusklas

jan 11

Vanaf eind oktober ben ik in samenwerking met juf Martine en de plusklas het project ‘Business for Kika’ gestart. Voor het project hebben de kinderen in de afgelopen maanden een eigen ondernemingsplan geschreven, een bedrijf opgestart, hun bedrijfslogo ontworpen en zijn vervolgens gaan ondernemen voor KiKa. Hiervoor hebben de kinderen hun eigen producten ingekocht en/of gemaakt en daarna weer verkocht. Ook is er aandacht geweest voor het thema kinderkanker en wat het doel van KiKa is in de les besproken.
Gisteren hebben we het project afgesloten met een ondernemers certificaat en taart. Het totaalbedrag van het project is uitgekomen op het fantastische bedrag van € 5.085,00.
11 oktober 2019 ga ik in Chicago de marathon voor Kika lopen. De opbrengst komt ten goede aan mijn project voor Kika.
Via deze weg wil ik nogmaals Juf Martine, de kinderen van de plusklas (en uiteraard hun ouders), sponsors en natuurlijk ook alle afnemers van de producten voor Kika bedanken. Voor mij is een project met kinderen voor kinderen met kinderkanker het leukst om te doen, en zeker als ze zo enthousiast zijn als deze groep super ondernemers!

Groeten,
Gerrit den Hartog
(vader van Lieke (gr5), Gijs en Sophie (gr.2)