Winnaar prijsvraag: “Opvoeden doe je zo!”

okt 08

Afgelopen dinsdag heeft Elena Slob uit groep 8 op het gemeentehuis van burgemeester Ten Kate de 2e prijs mogen ontvangen voor haar opstel met als titel: “Opvoeden doe je zo.”
Deze schrijfwedstrijd werd georganiseerd in het kader van de Week van de Opvoeding die van 5 t/m 11 oktober is. Het Sociaal Team Giessenlanden en de pedagogisch adviseur van de gemeente willen hiermee gesprekken over opvoeden op gang brengen.
Kinderen tussen de 6 en 9 jaar moesten een verhaal schrijven waarin ze vertelden wat ze leuk of speciaal vinden om te doen samen met de mensen waarmee ze in één huis wonen. Kinderen tussen de 9 en 12 jaar kregen de opdracht om een A4-tje te schrijven over hoe zij later hun kinderen willen opvoeden.
Vanuit groep 8 zijn er een aantal opstellen ingezonden en daaruit is het opstel van Elena dus geselecteerd als één van de beste.
Wij zijn hier natuurlijk ontzettend trots op! Vandaar ook deze vermelding in de nieuwsbrief en op onze site.
Onder het kopje “Opvoeden”van groep 8 kunt het verhaal van Elena teruglezen. Onder foto’s staat een album van de prijsuitreiking.