Uitvinders in groep 2

okt 08

De jaarlijks terugkerende Kinderboekenweek is begonnen. In aansluiting op het thema ‘Raar maar waar’ en ‘Weet je?’ werken wij in de klas over UITVINDERS. De kinderen ontdekken spelenderwijs van alles. Hoe werken tandwielen? Waar worden ze toegepast? Hoe zit het eigenlijk met magneten? De kinderen maken met legoblokjes een knikkerbaan en er worden robots getekend en geknutseld. De ontdekdozen uit de techniektorens worden veelvuldig ingezet. Op deze manier kunnen de kinderen zelf ontdekken hoe alles werkt.
De kinderen hebben ook weer een nieuwe letter gekregen: De k van Kinderboekenweek. Samen ontdekken wij dat de k in heel veel woorden te vinden is.
K is van klapstoel
ik kijk in een boek.
Dan pak ik een kom,
dan bak ik een koek.
Natuurlijk wordt er extra veel voorgelezen. Het nieuwe boek over ‘Prins Eduardus Edje eipetje’ is een groot succes. Edje Eipetje ontdekt dat het buiten in de paleistuin heel mooi is.
De kinderen mogen ook zelf boeken uit de goed gevulde boekenkast halen. Niets zo leuk om de nieuwe letter zelf terug te vinden in de boeken! Er zijn ook altijd boeken te vinden over het thema.