Groep 5 vertelt over het bezoek aan de kas

apr 27

Wij gingen 25 april naar de kassen. Het was erg leuk. We kregen een rondleiding door de kas. Ze lieten zien hoe de fresia’s er uitzagen. Daarna gingen we een quiz doen. Iedereen kreeg een prijsje. We maakten nog een bloemstukje. Toen gingen we naar huis.
Coralie en Elsje

Groep 5 is naar de kas geweest. Het was heel leuk. De kas heette Oomen Fresia. Je mocht ook vragen stellen. De bazen waren Gerrit, Conny en Arie. Het was heel gezellig. We kregen een cakeje en een pakje drinken. We deden een quiz. Ik (Lois) won een waterpistool en ik (Maxim) won een badmintonset. We maakten nog een bosje met fresia’s.
Lois en Maxim

We gingen naar de kas in Aalst. We kregen wat te eten en te drinken. We kregen wat te horen over de bloemen. We mochten bloemen snijden en in een spons drukken. Aan het eind kregen we een prijsje. Ik had een waterpistool gekozen. We moesten heen en weer rijden en ik moest twee keer spugen, maar het was best wel leuk in de auto.
Kian

We gingen naar de kas, die lag in Aalst. We kregen een cakeje, een snoepje en een pakje drinken. We luisterden hoe fresia’s geplant worden. We mochten bloemen maken. We kregen een prijsje, ik koos een bal. En we moesten natuurlijk terug naar school.
Wesley

Het was leuk in de kas en we hebben veel geleerd. We kregen een bakje en een mesje en een bosje bloemen. We moesten ook een quiz doen. Je kon een prijs winnen. Ik had een doosje met allerlei dingen. Mijn moeder reed. Weet je wie er bij ons in de auto zaten? Jochem, Coralie en ik natuurlijk. Het gebouw heette Oomen Fresia’s.
Sam

We gingen naar Aalst, naar de kassen. Wij reden mee met Mischa. We waren er eindelijk. We gingen aan een tafel zitten en kregen cake en drinken. Toen kregen we een rondleiding. We gingen naar het drooghok.Daar stonk het enorm. Daarna gingen we fresia’s snijden. Daar moest je een boeketje van maken. Daarna kregen we een prijs voor de quiz. Daarna gingen we naar huis.
Eva en Loek

Het duurt een half jaar voordat fresia’s bloemen zijn. De naam van de fresia komt van iemand die een fresia vond midden in de woestijn. De naam van kas is Oomen Fresia’s. Ik won een prijs, het was een waterpistool.
Brodie

We gingen naar de kassen. De kassen heetten Oomen Fresia’s. We kregen een rondleiding. En dan een quiz, dat was ook leuk. Daarna maakten we een bloemenbos.
Ewoud

We zijn naar de kas geweest. Gerrit vertelde een verhaal over fresia’s. Bij sommige rijen waren de fresia’s al uit. Bij andere rijen zag je alleen nog maar korte bladeren. In een rij stonden 5000 fresia’s. We gingen de bloemen afsnijden en we maakten er een bloemstukje van. Iedereen de mee had gedaan aan de quiz kreeg een prijsje. Het was heel leuk.
Amira

We moesten 1 uur naar school. Toen moesten we naar de auto’s, we moesten 20 minuten rijden naar Aalst. We gingen daar bloemen bekijken en een quiz doen. Ik moest naar de wc. Ik wilde niet gaan, want er hing een poster van FC Twente. Er moest Ajax staan, maar dat was jammer genoeg niet zo. Er waren een paar kinderen die in hun handen sneden. Ik had in de quiz 0 fout. Toen gingen we naar huis. Het was leuk.
Jelle

Woensdag 25 april gingen we naar de kas. We hebben daar veel geleerd over fresia’s. We kregen een hele leuke rondleiding door de kassen. We mochten vragen stellen terwijl we liepen. De meneer legde ons veel uit over de fresia’s. Hoe ze groeien en ze waren er in alle kleuren, behalve groen, goud, zilver, brons. We hebben een quiz gehad na de rondleiding. Het laagste cijfer was een 8. Ik (Mischa) zat bij mijn moeder in de auto. Andrea, Loek en Eva zaten er ook bij. Mijn moeder Annemarie reed. Ik zat te zingen en te duwen. Ik had knikkers en Andrea een pen.
Andrea en Mischa

We zijn naar de kas geweest. De kas heet: Oomen Fresia’s. We gingen eerst naar de fresia’s. Gerrit vertelde een verhaal over de fresia’s. Bij sommige rijen waren de fresia’s al uit en bij andere waren er alleen nog maar korte bladeren. In een rij stonden 5000 fresia’s. Daarna gingen we een quiz doen en bloemen afsnijden en in een stukje doen. Wie de quiz goed had gedaan, kreeg een prijsje. Iedereen had prijs. Het was erg leuk!
Nadia