Topondernemers waterdruppel

feb 07

Voor Topondernemers hebben een aantal kinderen uit groep 5 een verhaal geschreven over een waterdruppel bij het thema: water, aarde lucht en vuur. Hier het verhaal van Ilse met een tekening van Benthe:

Er was eens een waterdruppel. Die leefde in de zee. Op een dag was het zo heet dat de waterdruppel naar de wolken ging. Toen ging hij een rondreis maken. Hij ging eerst naar Amerika. Toen ging hij naar België. En ook nog naar Duitsland. Op een dag was het een lekker zonnetje in Nederland. Want toen was het zomer. Toen de waterdruppel naar beneden keek zag hij een heel mooi land dat was Nederland. Heel langzamerhand werd het herfst en winter. De kinderen hoopte op sneeuw en vorst. De weerman voorspelde dat het morgen ging vriezen. In de wolken deden de waterdruppels 10 tellen in de rimboe. Toen ging het regenen. Toen kwam het druppeltje in het riool. Toen werd het drinkwater. Toen ging hij weer een reis maken. Maar dan door het lichaam.