Op excursie naar het bos

okt 29

Maandag 26 oktober zijn wij met groep 3 en 4 naar Leersum geweest. Wij werken nu over het thema ‘het bos’ en als start van het thema gingen wij op excursie met de boswachter mee. De kinderen stonden helemaal klaar en hadden er erg veel zin in. Het zou prachtig weer worden en we hadden zin om er een leuke dag van te maken!

Met auto’s zijn we naar Leersum gereden en daar hebben we eerst even wat gegeten en gedronken. Toen ging groep 3 met de boswachter mee en mochten de kinderen van groep 4 lekker spelen in het bos. Er werd boompje geklommen, hutten gebouwd, insecten en paddenstoelen gezocht en spelletjes gespeeld. Dit alleen was al een feestje en de kinderen hebben bijna 1,5 uur lang gespeeld in het bos. Toen was het onze beurt om met de boswachter mee te gaan.

De boswachter (of boswachtster?) nam ons mee in een gebouw waar we een aantal opgezette dieren hebben gezien (zo hebben we in ieder geval wild gezien). Daarna gingen we het bos in en het bijzondere was dat we niet op de paden liepen maar helemaal midden in het bos. De boswachter heeft ons van alles verteld over de dieren die in het bos leven. We hebben zelfs een echte dassenburcht gezien! Als laatste hebben we nog heerlijk gepicknickt in het bos. En na een leuke, vermoeiende, gezellige en leerzame dag gingen we weer op weg naar Hoornaar.

Voor een aantal foto’s kunt u in het fotoalbum kijken…