Glasblazerij

jul 19

Op donderdag 11 juli zijn wij naar de Glasblazerij in Leerdam geweest. De kinderen hebben hier zelf wat over geschreven:

Lisa:
Wij zijn met groep 4 naar de Glasblazerij geweest. Toen ging iemand een poes maken. En twee kinderen gingen glas blazen. Simon en Anna. En aan het einde kreeg je een mooi glazen stokje.

Rosalie:
Wij zij naar de Glasblazerij geweest. Ik vond het leuk en interessant. We kregen aan het eind een glazen stokje. En we moesten raden wat iemand maakten.

Matthias:
Ik ben met groep 4 naar de Glasblazerij geweest. Ik heb gezien hoe ze glazen beelden maakten. En de oven was 1100 graden. Een andere oven was 1300 graden. Glas bestaat uit zand, kalk en soda.

Quincy:
Ik vond het heel leuk. We hebben een stuk glas gekregen en ze hebben speciaal voor ons een mooi poesje gemaakt. En we mochten aan dingen voelen. Ik zat bij Fenne en Marlies. Je moet goed oppassen de oven is 1100 graden. Nu weet ik veel meer over de glasblazerij.

Ruben:
Ik ging naar de glasblazerij. De oven was 1100 graden. Anna en Simon mochten glasblazen. En ze mochten het glas kapot slaan.

Anna:
Ik vond het heel want eerst reden we er naar toe. Ik was met Rosalie, Christian, Lars en Matthias. We kwamen aan en het was heel warm. Eerst maakte een mevrouw een poesje. Maar wat ik het leukste vond is dat er twee kinderen mochten glas blazen. En ik werd uitgekozen. Het was leuk want ik was samen met Simon. We kregen een mooi diploma en toen mochten we vragen stellen. Fenne vroeg hoe warm de oven moest zijn. Als laatste kregen we een glazen staafje. Die mochten we zelf uitkiezen. Ik had er 1 met wit en roze. Het was echt een super leuke dag.