Groep 1 en 2 druk in de tuin.

Groep 1b/2

jul 12

De afgelopen weken hebben wij van alles geleerd over hoe je groente en fruit zelf kunt kweken. We hebben eerst gezaaid en vervolgens de planten goed verzorgd. De aardbeien waren heerlijk, de kroppen sla groot en momenteel eten we snoepkomkommers. De kinderen hebben geleerd dat bijen en hommels heel belangrijk zijn voor het kweken van voedsel. Daarom hebben wij ook bloemen gezaaid. Het is geweldig om te zien hoe een kleuter gefascineerd naar een hommel kijkt die in het hart van de zonnebloem zit.
Elke week hebben wij de zonnebloemen gemeten. Dat kan op verschillende manieren. We hebben ook gekeken of er iemand net zo groot is als de grootste zonnebloem. Diego komt er het dichtste bij. Zo zijn we spelenderwijs aan het rekenen met de kinderen.
Daarnaast hebben we het hele proces gevolgd van eitjes, rupsen, cocons en vlinders. Afgelopen maandag hebben we de laatste koolwitjes vrijgelaten.
We hebben er met elkaar weer zeer van genoten.

Meer foto’s vindt u in het fotoalbum.