De brandweer

jan 26

Deze week stond er een leuke verrassing op het rooster… Brandweerman Klaas en brandweervrouw Esther kwamen namelijk met de brandweerauto naar school. De kinderen konden bijna niet wachten tot het zover zou zijn, en gelukkig kwam om half 12 de brandweerauto aanrijden.
In groepjes mochten de kinderen naar buiten om daar samen met Esther ‘een brand’ te blussen. Esther vertelde over hoe je een brand moest blussen en de kinderen mochten zelf ook spuiten. Daarna vertelde Klaas van alles over de brandweerauto en legde hij uit hoe het zit met de brandweerkleding. Een aantal kinderen mochten een helm passen. Die bleek toch best wel zwaar te zijn!
Als laatst gingen we in 2 groepen een rondje rijden in de brandweerauto. De juffen mochten voorin en de kinderen moesten wel een beetje passen en meten, maar konden gelukkig allemaal in de brandweerauto. Iedereen moest zich goed vasthouden, zeker bij de bochten! We schrokken wel een beetje toen de sirene aanging, maar we waren wel voor even allemaal brandweermannen en brandweervrouwen. Kijkt u maar eens bij https://photos.google.com/share/AF1QipMFvVwZ1joAoCwXh-iBUO0DkFFjsGwh2aAvrq5MBtN4BIc0CA_XFiNOTxhwvT_PMw?key=NVJqcjNWd2FrVE5jMF9HU0hQQms1bllhWURQVjdB hoe leuk het was!