Berichtje uit groep 3!

nov 08

We hebben, in groep 3, al meer dan 17 letters leren lezen en schrijven. De eerste boeken zijn al uitgelezen en de eerste verhalen geschreven. Vandaar even een berichtje en wat foto’s.

Afgelopen week hebben we het woord ‘koek’ geleerd. Als je het koek kunt schrijven, moet je ze ook kunnen bakken. Het was een gezellige middag. We hebben zelf het zelfrijzend bakmeel, de boter en de suiker bij elkaar gedaan. Na flink kneden hadden we toen echt koekjesdeeg. Ieder kind had zijn eigen bolletje deeg en heeft daarmee zijn eigen koekjes gebakken. Na het bakken was het wel een beetje een rommeltje, maar gelukkig hebben de kinderen goed geholpen met opruimen, zodat er na schooltijd alleen nog gezogen moest worden.

Natuurlijk werken we ook heel hard in groep 3. We zijn al bij kern 3! Iedere dag lezen we samen in de boekjes en maken we de opdrachten in ons werkboekje . Als we klaar zijn met ons werk mogen we zelf kiezen wat we nog meer doen. Het planbord helpt ons hierbij. Onze favoriet is het luisteren naar de luisterboeken. We kunnen geen genoeg krijgen van de verhalen van ‘Pluk van de Petteflat’, Ruspje Nooitgenoeg’ en ‘Jip en Janneke’.
We kiezen ook voor andere hoeken. Daar schrijven we woorden, stempelen we letters of leggen zinnen neer met de letterdoos. Soms worden het al heel erg grappige verhalen.

Wilt u even meegenieten van alles wat wij in de klas doen? Bekijk alle foto’s van de afgelopen weken in het fotoalbum.