Van alles gezien!

nov 04

Verschillende kinderen kwamen vandaag binnen met de vraag: “Mogen wij straks ook buiten kijken?” Ze hadden de trekkers al op het plein zien staan.( Er zou vandaag een lesproject’ veilig omgaan met opvallend landbouwverkeer (VOMOL)’ worden georganiseerd voor de bovenbouw.) Dus wij met elkaar naar buiten. De kinderen vonden het prachtig om te zien en ze keken hun ogen uit.
Eenmaal terug op het schoolplein vonden de kinderen verschillende paddenstoelen. Ze hebben inmiddels van alles geleerd over paddenstoelen. Hoe ze heten, dat er sporen in de hoed van de paddenstoel zitten, maar ook dat ‘het jasje’ van de kastanje een bolster heet. En zo leren we elke dag weer nieuwe dingen. Daar hoorde deze week ook een nieuwe letter bij: De t van takken die tegen elkaar tikken en tamme kastanje.
T op mijn tenen
tip, tap, top