Werken over Sinterklaas

nov 21

Gelukkig, het is allemaal goed gekomen. Sinterklaas is in het land. Zaterdag brengt hij een bezoekje aan Hoornaar. En hij komt over een tijdje ook bij ons op school. Dan moet de klas er natuurlijk wel heel erg gezellig uit zien. Inmiddels zijn de kinderen druk aan het werk. Er worden prachtige stoomboten gemaakt, Sinterklaas wordt geschilderd en natuurlijk mag Zwarte Piet niet ontbreken.
Vandaag hebben de kinderen het prachtige verhaal gehoord van ‘Oh, kom er eens kijken’. Kleine das wil in dit verhaal ook zijn schoen zetten, want hij is dol op pepernoten. ’s Middags hebben wij over hetzelfde verhaal een filmpje gezien, maar we weten nu ook dat de das in een dassenburcht woont. En dat er dassentunnels zijn, die de dieren helpen met veilig oversteken. Dassen zijn dol op regenwormen en ze maken hun hol regelmatig schoon. We hebben het allemaal gezien . Wij vertellen de kinderen erover en laten mooie filmpjes zien. Op deze manier leren we elke keer weer wat nieuws.