Werken over glas

sep 22

Ook in groep 2 werken de kinderen over glas. Met behulp van een mooie leskist ontdekken de kinderen allerlei nieuwe dingen over glas. Hoe het gemaakt wordt, de eigenschappen van glas, wat er van glas gemaakt wordt. Er zijn allerlei potten en flessen van glas, waarin je iets kunt bewaren, maar er zijn ook echte glaskunstenaars en/of glasblazers die prachtige voorwerpen van glas kunnen maken. De kinderen gaan zelf aan de slag met o.a. glasverf. Ook hebben ze een mooie knikker en een glazen paleis gemaakt. We gaan ook nog aan het werk met glasmozaïek.
Met behulp van de knikkers worden er allerlei reken- en telspelletjes gedaan en ze hebben een mooi knikkerlied geleerd. Bij dit alles hebben ze ook een nieuwe letter aangeboden gekregen, de k van KNIKKER.