Werken over de winter

jan 10

De eerste week na de kerstvakantie zit er al weer bijna op. Toch willen wij iedereen alsnog een heel gezond en liefdevol 2014 toewensen.
Deze week zijn wij begonnen met het werken over de winter. Buiten is de winter nog niet echt aanwezig. De kinderen hebben al wel een liedje geleerd, wie wa wat een wind… Welnu, het waaide gisteren behoorlijk, zoals u op de foto’s kunt zien, maar het liedje gaat wel een beetje anders.

lekker in de kou.
Winter wat houd ik toch veel van jou.
lekker in de kou
binnen is ’t warm met de verwarming aan.

wat een leuke tijd
als je met je vriendjes over de ijsbaan glijdt.
wat een leuke tijd
als je met je sleetje van de heuvel glijdt.

De kinderen hebben het verhaal gehoord van ‘Kikker in de kou’. Het valt niet mee om een kikker te zijn in de winter. Kikker heeft geen veren, geen vacht en ook geen speklaag. Gelukkig wordt hij door zijn vriendjes geholpen. In de boekenkast staan ook weer nieuwe prentenboeken en informatieve boeken. Elke dag komt er wel weer een boek aan bod.
De kinderen hebben een kikker geknutseld, maar ze hebben ook een ijskristal geknipt. Enthousiast gaan ze elke dag weer aan de slag.
Tenslotte hebben de kinderen ook nog een nieuwe letter geleerd. De ‘p’ van pret, pom pom en poffertjes. Met de letter ‘p’ zijn heel veel woordjes te bedenken. Kijk maar naar het volgende filmpje. Veel kijkplezier gewenst! http://www.schooltv.nl/beeldbank/clippopup/20050115_liedlekkerpuh01